Zoek MDM

Bulletin

Acceleratieprobleem van de Nissan Axxes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23611 door handmatig-mechanisch
Acceleratieprobleem Nissan Axxes Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem dat ik nog steeds niet heb kunnen oplossen. Ik weet dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Nissan Axxes uit 1990 met een KA24-motor en een automatische transmissie. Het probleem is dat de injectie stopt zodra de motor 2500 tpm bereikt, nadat hij een tijdje heeft gedraaid (hij accelereert niet meer). Ik stop, zet de motor uit, wacht een paar minuten en start hem dan. Hij werkt ongeveer 20 minuten prima, maar dan komt het probleem weer terug.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23613 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Axxes acceleratieprobleem
We moeten zien welke tests je hebt uitgevoerd. Heb je al codes opgevraagd, de brandstofdruk gemeten of de output van de luchtstroomsensor gemeten? Dat zou ik eerst doen om het probleem te diagnosticeren. Vertel ons welke tests je hebt uitgevoerd, dan kunnen we je gemakkelijker helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23651 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Axxes acceleratieprobleem
Ja, ik heb al codes op de computer uitgevoerd, de lambdasonde gerepareerd en er verscheen ook code 14, wat wijst op een onderbreking in de snelheidssensor. Ik weet niet zeker of dit mij beïnvloedt. De brandstofpomp is nieuw en heeft nog steeds dezelfde storing. Misschien kunt u me helpen met de stappen om de luchtstroom te meten. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23671 door handmatig-mechanisch
Als het hetzelfde is als de Axxes hier, dan heeft het drie draden. Controleer de spanning die de draden bereikt. Eén, denk ik, is 12 V, één is aarde, en de signaalgeneratie ligt over het algemeen tussen 0,7 en 1,2 V bij stationair draaien, hoe je het in jouw land ook noemt. Dit signaal neemt toe naarmate je accelereert en bereikt ongeveer 5 V. Het bereikt geen 5 V, maar het komt er dichtbij, en het is praktisch een regel dat alle signalen en referentiespanningen in alle voertuigen 5 V zijn. Wat je kunt doen, als je de gegevens van de fabrikant niet hebt, is de meting uitvoeren wanneer het voertuig geen storing heeft en deze vergelijken met het moment van de storing. Dit is het geval als het voertuig niet van stationair toerental verandert wanneer de storing optreedt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23688 door handmatig-mechanisch
Ik stuur je dit adres omdat er een artikel over flowsensoren is. Ik hoop dat het nuttig is: www.e-auto.com.mx/manual_detalle.php?manual_id=222