Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Polo 2002 1.4 benzine distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23495 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Polo 2002 1.4 benzine distributie Gepubliceerd door manual-mecanica
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb de timingmarkeringen nodig voor een Volkswagen Polo 1.4 DOHC benzinemotor uit 2002.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23593 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Polo 2002 1.4 benzine distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23594 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Polo 2002 1.4 benzine distributieriem

claudioman schreef:

Laat u niet leiden door het schema, want dat is nutteloos. Dit is de set om de distributie te vergrendelen: de L-vormige stang voor de krukas, de E-vormige plaat voor de lava-as. Deze wordt van achteren vergrendeld. U moet het kleppendeksel verwijderen en de bout is voor de brandstofpomp. Heel belangrijk: het nokkenastandwiel is conisch. U moet deze losmaken door de schroef 1 slag los te draaien en er van achteren met een hamer op te slaan. Span vervolgens de nieuwe riem met het tandwiel los en draai de schroef vast. Verwijder de vergrendelingen en klaar.
Als monteur raad ik je aan om het niet op het oog te doen, het ziet er niet mooi uit en je zou het flink kunnen beschadigen. Nou, ik hoop dat het helpt. Groeten.