Hallo, ik werk in een grote garage in Groot-Buenos Aires. We gebruikten hier tot 2009 de oude SPC 960. De klantenservice voor die scanner is verschrikkelijk. We hebben twee keer problemen met het apparaat gehad en moesten het opsturen voor reparatie. Ze brachten ons kosten in rekening (ook al was het de eerste keer nog onder garantie, ze vertelden ons dat er iets was doorgebrand en dat het niet gedekt was).
Vanwege die ervaringen met de garantie en de klantenservice besloot de eigenaar om niet te upgraden en kocht in 2010 de Carscan. Die geeft ons zeer goede resultaten. Bovendien hebben ze elke keer dat ik met een vraag belde, antwoord gegeven. (Sergio, als jouw scanner nog onder garantie is, begrijp ik dat ze je kosten in rekening hebben gebracht voor het repareren van het probleem dat je had).
Tegenwoordig hebben we twee collega's in de buurt, de een met de SPC en de ander met de DEC, en zij brengen soms hun auto's naar ons toe om te laten scannen (veel nieuwe VW's, Vento's, Passats, Tiguans, Mercedes-Benzes en andere luxe auto's). Daarom weet ik dat de Carscan auto's kan diagnosticeren die andere scanners niet kunnen uitlezen.
We moeten scanners niet generaliseren of afwijzen, want hoe uitgebreid ze ook beweren te zijn, er zullen altijd voertuigen zijn die ze niet kunnen uitlezen (ik wil hierbij verduidelijken dat ik de DEC, Carscan, SPC, Bosch, Launch en Rasther heb gebruikt). Dit is mijn bescheiden mening, gebaseerd op mijn ervaring met scanners van verschillende merken.
In mijn ervaring dekt de Carscan het scala aan auto's dat we hier in Pilar, Buenos Aires, repareren, vrij goed.
Groeten, collega's