Zoek MDM

Bulletin

Gebroken distributieriem van een 1.9 SDI Ibiza, bouwjaar 1999.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23473 door handmatig-mechanisch
Mijn distributieriem is gebroken en ik heb er een nieuwe op gezet, maar ik weet niet hoe ik de versnellingen moet synchroniseren,
waardoor de auto niet start. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23524 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebroken distributieriem op een 1.9 SDI Ibiza, bouwjaar 99
Hallo vriend, elke viertaktmotor moet de kleppen van die zuiger overlappen met de zuiger op BDP (omhoog), dat wil zeggen, sluit de uitlaat - open de inlaat... veel succes (

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #23527 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebroken distributieriem op een 1.9 SDI Ibiza, bouwjaar 99
Hé vriend... hier is de handleiding. De motor die je opgeeft staat erin. Kijk maar eens, je vindt er alles. Ik hoop dat dit helpt... Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23546 door handmatig-mechanisch
Misschien heb je het al opgelost. Vertel me gewoon dat je, zodra je de distributie hebt afgesteld zoals aangegeven in de handleiding die de collega je heeft gestuurd, extra voorzichtig moet zijn bij het spannen van de riem. Zorg ervoor dat de markering in het gat van de versnellingsbak niet verschuift. Ontgrendel vervolgens de nokkenas, ontgrendel de brandstofpomp, draai de krukas twee keer met de hand om en zorg dat alle markeringen samenvallen. Zo niet, dan is het niet goed gedaan en krijg je problemen. Groeten, ik hoop dat het je helpt.