Hallo, ik voeg een basisafbeelding bij van hoe het laadsysteem eruitziet. De diodes die voorkomen dat er stroom van de accu naar de dynamowikkelingen loopt, zijn in een cirkel gemarkeerd.
Het doorbranden kan worden veroorzaakt door een defect aan deze diodes. Het ergste wat kan gebeuren is dat er een kapot gaat en er een open circuit ontstaat. Als de storing een kortsluiting is, kan de stroom van richting veranderen en van de accu naar de wikkelingen van uw dynamo gaan.
Ik raad aan om de drie draden die de spanningsregelaar binnenkomen te testen, zonder dat de dynamo is aangesloten en bij voorkeur met de accu losgekoppeld. Test de drie draden met een multimeter (in mijn geval een diode- of doorgangstester) op alle mogelijke manieren, aangezien er altijd een sperdiode aanwezig is. Hetzelfde geldt voor de drie draden en aarde of 12V. Hetzelfde zou altijd moeten gelden voor de open circuit.
Let op: deze test is voor het diagram in de bijgevoegde afbeelding. Als u het interne diagram van uw regelaar heeft, deel het dan met ons, dan kunnen we het analyseren.
Groeten.
imageshack.us/photo/my-images/263/basico1g.png/
PS: Ik hoop dat het te zien is, ik heb een FZ6.