Zoek MDM

Bulletin

Rook in de cabine van de Megane 1.9 TDI 95 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23322 door handmatig-mechanisch
Rook in de cabine van een Megane 1.9 TDI 95 pk. Gepubliceerd door manual-mecanica
:( Help alstublieft: ik heb een probleem met de uitlaatgassen van mijn Megane 1.9 TDI (95 pk) uit 1997. De uitlaatgassen ontstaan bij het inhouden. Bij het afdalen van een lange heuvel moet je de ramen openzetten, want je krijgt hoofdpijn. Het vreemde is dat dit niet gebeurt bij het bergopwaarts rijden of op vlak terrein, maar alleen bij het inhouden.
Als ik de uitlaat afdek, zie ik geen lekkages en kan ik ook niet naar de uitlaataansluitingen kijken.
Ik denk dat de uitlaatgassen via de inlaat naar binnen komen, maar het lijkt me heel vreemd. Weet iemand of het komt door een storing in de ontstekingsvervroeging, of doordat de timing niet goed is (een paar tanden te ver of te laat op de inlaatnokken) waardoor de uitlaatgassen door de inlaat kunnen gaan roken bij het inhouden? Aan de andere kant, hoe kan ik controleren of de rook daar vandaan komt, aangezien er geen manier is om er onder de motorkap naar te kijken terwijl ik inhoud?

Nog een vraag: de auto heeft ook een luchtinlaat op het dieselcircuit. Ik heb het circuit vervangen, maar kan het niet vinden. Misschien zit het in de tank. Hij blijft lucht aanzuigen wanneer hij dat wil, en als hij dat wil, accelereert hij en verliest hij vermogen. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan hij me vertellen waar ze normaal gesproken lucht aanzuigen als dit probleem zich voordoet? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23332 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook in de cabine van een Megane 1.9 TDI 95 pk
Het is heel vreemd, mijn vriend, maar ik denk niet dat het een afstellingsprobleem is. Hoewel gassen kunnen terugkeren naar de inlaat, voegen ze zich niet bij de gassen die de auto binnenkomen. Controleer of je uitlaat een flexibele slang heeft; misschien geeft dit onderdeel je problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook in de cabine van een Megane 1.9 TDI 95 pk
:S Kikemec, hartelijk dank voor je reactie. Mijn uitlaat heeft inderdaad een flexibele slang tussen de turbo en de katalysator, maar ik zie daar geen rook of iets ongewoons. Hoe kan ik controleren of het uit dat deel van de uitlaat komt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23334 door handmatig-mechanisch
Het is één ding dat het blijft, het is ook goed hahaha, kijk eens naar wat je zegt en beschrijft in de storing, wat er gebeurt is dat er koolmonoxide in de cabine komt, dit is gevaarlijk omdat je tijdens een lange rit in slaap kunt vallen achter het stuur, dit onderdeel, als het de boosdoener is, kan ergens kapot zijn, dit moet je controleren zoals je zegt, namelijk wanneer je het voertuig op een heuvel laadt, moet je proberen de uitlaat van de steunen te verwijderen en te verplaatsen om te zien of hij ergens opengaat en gassen vrijgeeft, trouwens, onlangs is er iets soortgelijks gebeurd met een collega, ik zal hem vragen hoe hij het heeft opgelost zodra ik van de mijn af ben, en ik zal je opschrijven wat er is gebeurd. Maar probeer de slang in alle richtingen te bewegen om het volledig uit te sluiten, soms laten ze maar op één plek gassen vrij.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23367 door handmatig-mechanisch
:) Beste Kikemec, ik heb de flexkabel gedemonteerd en het probleem zat er inderdaad. Omdat hij bovenaan de buis zit, kun je aan de binnenkant zien dat hij kapot is. Je hoeft geen rook te blazen of iets vreemds te doen. Ik voeg wat foto's bij. Omdat ik aan de buitenkant niets kon zien, dacht ik dat het goed was, maar dankzij jouw hulp heb ik het probleem gevonden. Heel erg bedankt.