Help alstublieft: ik heb een probleem met de uitlaatgassen van mijn Megane 1.9 TDI (95 pk) uit 1997. De uitlaatgassen ontstaan bij het inhouden. Bij het afdalen van een lange heuvel moet je de ramen openzetten, want je krijgt hoofdpijn. Het vreemde is dat dit niet gebeurt bij het bergopwaarts rijden of op vlak terrein, maar alleen bij het inhouden.
Als ik de uitlaat afdek, zie ik geen lekkages en kan ik ook niet naar de uitlaataansluitingen kijken.
Ik denk dat de uitlaatgassen via de inlaat naar binnen komen, maar het lijkt me heel vreemd. Weet iemand of het komt door een storing in de ontstekingsvervroeging, of doordat de timing niet goed is (een paar tanden te ver of te laat op de inlaatnokken) waardoor de uitlaatgassen door de inlaat kunnen gaan roken bij het inhouden? Aan de andere kant, hoe kan ik controleren of de rook daar vandaan komt, aangezien er geen manier is om er onder de motorkap naar te kijken terwijl ik inhoud?
Nog een vraag: de auto heeft ook een luchtinlaat op het dieselcircuit. Ik heb het circuit vervangen, maar kan het niet vinden. Misschien zit het in de tank. Hij blijft lucht aanzuigen wanneer hij dat wil, en als hij dat wil, accelereert hij en verliest hij vermogen. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan hij me vertellen waar ze normaal gesproken lucht aanzuigen als dit probleem zich voordoet? Alvast bedankt!