Zoek MDM

Bulletin

Accu ontlading in de Volkswagen Polo Trend Li

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2332 door handmatig-mechanisch
Accu ontladen bij de Volkswagen Polo Trend Li Gepubliceerd door manual-mecanica
:P Goedenavond.
Ik heb een klein probleempje. Dit is de tweede keer dat de accu van mijn Polo Trend Line leeg is. Ik heb hem opgeladen, maar hij start nog steeds niet. Ik heb hem de eerste keer naar de garage gebracht, maar er moet toch een oplossing zijn. Of is die er al?
Kan iemand me wat advies geven?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden - 17 jaar en 5 maanden geleden #2347 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Re: Accu-ontlading bij de Volkswagen Polo-trein
Eerst moet je weten wie de schuld krijgt: de accu of de auto die de accu leegvreet.

Om dit te doen, laad je de accu langzaam op en laat je hem, zodra hij 100% is opgeladen, afkoelen. Sluit hem vervolgens 5 seconden kort met behulp van onafgedekte glazen en startkabels. Als een van deze glazen bruist als aspirine of geschudde frisdrank, is de accu leeg en moet je een nieuwe kopen.

Als de accu na deze handeling bruist in onafgeschudde glazen (een sliert belletjes die van dezelfde plek komen), is de accu in orde.

In een auto

wordt het leeglopen van de accu veroorzaakt door verbruik met het contact uit, en er zijn er maar weinig: het alarm, de klok, het radiogeheugen, in sommige gevallen de sigarettenaansteker, de binnenverlichting en de centrale vergrendeling (in jouw auto hoor je het geluid van de vacuümpomp naast het rechterachterlicht).

Om te zien of de binnenverlichting in de kofferbak blijft branden, verwijder je de hoedenplank en sluit je de kofferbak, want dit is niet de eerste keer dat er "mysterieuze" accu-ontladingen plaatsvinden door de binnenverlichting in de kofferbak.

Als het lampje goed werkt (en je kunt het lampje binnen natuurlijk door het raam zien), zit de ontlading in de radio, klok, sigarettenaansteker, alarm, centrale vergrendeling...

P.S. De maximale intensiteit bij uitgeschakeld contact, gemeten tussen de massaklem van de accu en de massakabel van het voertuig, mag in geen geval hoger zijn dan 0,5 ampère.

En dat is een vonk. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 17 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2354 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Accu ontlading in de Volkswagen Polo Trend Li
:onzeker:
Hallo, mijn mening is dat je moet controleren of je auto een bepaald verbruik heeft. Controleer hoeveel de dynamo genereert. Als je een multimeter hebt, controleer dan de accuspanning.