Zoek MDM

Bulletin

Xenonlampen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2331 door handmatig-mechanisch
Xenonlampen Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de verlichting van een Volkswagen Passat (gekocht in 2001), een model uit 1996. Zoals ik al zei, de verlichting is gelig en dof, waardoor het 's nachts lastig rijden is. Ik ben daarom van plan om xenonverlichting (K6000) te installeren. Volgens wat ik online heb gezien, is de installatie niet erg ingewikkeld, maar ik zal daarna geen problemen ondervinden met de APK of de Benemerita (Garantiedienst).
Bedankt voor het beantwoorden van deze vraag en met vriendelijke groet.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2346 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Xenon-lampen
Geen; ze zijn goedgekeurd. Ga naar www.visualxenon.com en vraag alle benodigde documentatie aan.

Of bekijk het bericht "Motorverlichting" van asterix 78 in het algemene forum, daar vindt u een lange lijst met xenonlampen voor personenauto's, motoren en auto's.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2514 door handmatig-mechanisch
Ik ben nieuw hier en ik weet niet of mijn mening nog steeds nuttig is.
Als je lampen een lage intensiteit hebben en meer geel van kleur zijn, denk ik dat je de lampen zelf moet vervangen, aangezien ze waarschijnlijk doorgebrand zijn door de vorige eigenaar, die ze flink heeft beschadigd. Xenon zal volgens mij niets voor je doen, koop er een paar op een sloop, maar dan eentje die er wit uitziet, niet donker zoals die van jou
. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2569 door handmatig-mechanisch
Klopt, dat doet ook veel; we zien koplampparabolen vaak over het hoofd en die zijn de boosdoeners van slechte verlichting.

Het komt vaak voor dat mensen de glazen bollen van halogeenlampen MET AL HUN VINGERS aanraken!! en ze vervolgens niet schoonmaken. Dit zorgt ervoor dat het ureum in het zweet (en wat voor rotzooi je ook op je handen hebt) reageert met de hitte van de lamp en witte dampen afgeeft die aan het glas van de lamp en aan de koplampparabool blijven plakken, zonder dat je ze goed kunt schoonmaken (soms kun je al heel wat verwijderen door een doek in de koplampen te leggen).

Vervolgens doet het gebruik met rotzooi de rest en verandert de witte damp in zwarte rook, wat de effectiviteit van een toch al ineffectieve koplamp vermindert.

De sloopoptie is niet slecht, maar het is beter om Hella- of Valeo-koplampen te halen bij een goede onderdelenwinkel zoals VEMARE, die winkels heeft in heel Spanje en zeer concurrerende prijzen (de garages kopen de onderdelen bij hen in).

Groeten.