Zoek MDM

Bulletin

Fiat Panda Actief stuurprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23284 door handmatig-mechanisch
Fiat Panda Actief Stuurprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond,
3 dagen geleden zat het stuur van mijn Fiat Panda vast. Het voelde als een steen (dit is me al eerder overkomen, maar ik heb er niet naar gevraagd). Ik ben ermee naar de monteur geweest en hij vertelde me dat het een probleem met de regeleenheid was. Vandaag begon echter het rode lampje van de stuurbekrachtiging te branden. Ik zette het uit en dan ging het steeds weer aan. Ik ben ermee naar de monteur geweest, maar hij heeft er pas maandag naar gekeken.
Ik zou graag willen weten of iemand me kan vertellen wat dit is.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Panda Actief stuurprobleem
Er is iets met de elektronica. Ik denk dat de besturing elektrisch is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23299 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Panda Actief stuurprobleem
Waarschijnlijk is de stuurbekrachtigingspomp kapot. Als deze kapot is, wordt de besturing stroef, net als bij oudere auto's.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23303 door handmatig-mechanisch
Het hangt ervan af. Ik weet niet of het elektrisch is. Zo ja, dan zou het door een reset kunnen komen. Hoewel ik het betwijfel, denk ik dat het eerder een storing in het elektrische systeem is en dat ze het probleem niet konden vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23305 door handmatig-mechanisch
Slecht nieuws, beste vriend. Bij Fiat gaat het meestal mis met de stuurbekrachtigingseenheid, die zich in de stuurkolom bevindt. Er waren wel enkele exemplaren waarbij de connector kapot ging, maar dat waren er minder.
De stuurbekrachtigingseenheid bevindt zich onder het stuur. Haal de stekker eruit en weer erin, ontkoppel vervolgens de twee accupolen en sluit ze 30 seconden aan. Sluit de accu vervolgens weer aan. Zo niet, dan kun je de stuurkolom bijna vervangen.
Groeten.