Zoek MDM

Bulletin

Een injector ontvangt geen signaal, Fiat Uno Fire 1.3 8v

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23210 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden van deze pagina, het is alweer een tijdje geleden dat ik deze pagina bezocht en ik ben verbaasd over hoe veel er veranderd is!!! Ik ben hier om jullie over mijn probleem te vertellen. Ik heb een Fiat Uno Fire 1.3 8v uit 2006. Op een dag begon hij te haperen en te schokken tot hij nog maar 3 cilinders over had. Ik bracht hem naar de garage, we vervingen de injectoren, maar er kwam geen signaal binnen bij een van de injectoren. Ik liet de ECU repareren en die was in orde. Toen ik de ECU terugplaatste, maakte ik alleen de ECU-hub schoon en hij liep perfect. Ik bracht hem terug naar de garage en we gingen hem testen, als een klok. De volgende dag begon hij te haperen bij lage snelheid tot hij soms nog maar 3 cilinders over had, dat wil zeggen, soms hapert hij in meer of mindere mate en soms loopt hij perfect. Ik dank jullie bij voorbaat voor het lezen van dit artikel en als jullie me nog meer zouden kunnen helpen. Angel...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23211 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector ontvangt geen signaal, Fiat Uno Fire 1.3 8v

elarenerodeangel schreef: Hallo vrienden van deze pagina, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was en ik ben verbaasd over hoeveel er is veranderd!!! Ik kom even langs om jullie over mijn probleem te vertellen. Ik heb een Fiat Uno Fire 1.3 8v uit 2006. Op een dag begon hij te haperen, hij schokte tot hij nog maar 3 cilinders over had. Ik bracht hem naar de garage, we vervingen de injectoren, maar er kwam geen signaal binnen bij één van de injectoren; ik heb de ECU laten repareren, wat prima was. Toen ik de ECU terugplaatste, hoefde ik alleen de ECU-hub schoon te maken en hij liep perfect. Ik bracht hem terug naar de garage en we gingen hem testen, als een klok. De volgende dag begon hij te haperen bij lage snelheid tot hij nog maar 3 cilinders over had, dat wil zeggen dat hij soms in meer of mindere mate hapert en soms perfect loopt. Ik dank u bij voorbaat voor het lezen van dit artikel en als u mij nog meer kunt helpen. Angel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23216 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector ontvangt geen signaal, Fiat Uno Fire 1.3 8v
Controleer of alle injectorpennen altijd contact maken tijdens de installatie en gebruik contactreiniger om sulfaat aan de binnenkant uit te sluiten als gevolg van een gebrekkige isolatie van de connector (binnendringend vocht uit de omgeving. Ik bedoel niet dat deze helemaal nat wordt, alleen vocht dat een optimaal contact verhindert of in het geval dat u de motor hebt gewassen zonder voorzorgsmaatregelen te nemen). Controleer ook alle injectoren met een tester wanneer de auto op drie cilinders draait, om uit te sluiten dat het probleem bij de connector naar de ECM ligt (als dat het geval is, moet u de connectorpennen controleren en ook contactreiniger gebruiken).
Weet u zeker dat het een injector is en geen vonk of een sensor? Want dat symptoom kan door veel andere dingen worden veroorzaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23229 door handmatig-mechanisch
Je hebt helemaal gelijk, controleer of het geen vonk- of compressieprobleem is. Zoek eerst de cilinder die problemen geeft en voer dan een test uit door de bougie te vervangen en de kabel te vervangen om te zien hoe het gaat. Je kunt de positie van de injectoren veranderen om te zien of de storing zich in dezelfde cilinder voordoet en zo uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24092 door handmatig-mechanisch
musculoroots, hartelijk dank en sorry voor de late reactie!!! Ik heb gedaan wat je me vertelde over de bougiekabels. Ik heb ze gecontroleerd en iets meer dichtgedraaid voor het geval ik twijfel, maar de storing blijft bestaan. Ik heb de motor niet goed gewassen uit angst dat wat je schreef zou gebeuren. Wat ik niet kon doen, is ze meten met de tester, omdat ik die niet heb. Ik heb hem naar Viedma gebracht, 150 km van waar ik woon, naar de officiële Fiat-dealer en ze hebben hem aangesloten op de computer. De diagnose was dat het probleem in de bougiekabels of in een van de bougiekabels zat (niets wat je me niet hebt verteld zonder de auto te hebben gezien!!! hahaha). Ik heb de bougiekabels vervangen en het is niet verbeterd. Na twee dagen moet ik hem naar een andere monteur brengen om hem te laten controleren. Hartelijk dank voor je tijd en je oplossingen zijn welkom, want ze hebben me enorm geholpen!!!