Zoek MDM

Bulletin

Twijfelt u over het doorspoelen van de slang van de ventilatorverwarming van het koelcircuit?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23159 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Megane II 1.5 dci K9K P732-motor (2004). Ik heb de koelvloeistof zonder problemen ververst, alles werkt perfect, ik gebruik alleen het ontluchtingsventiel bij de thermostaat. Het blijkt dat de uitlaatslang van de ventilatorkachel een verdikt, versterkt rubberen element heeft (ik weet niet of het een ventiel of een ontluchtingsventiel is) en een manipuleerbare schroefdraad, zoals gehard rubber, met een gleuf voor een platte schroevendraaier, wat in het werkplaatshandboek van de K9K een ontluchtingsventiel wordt genoemd. Dit is het probleem: ik heb geen idee wat het is of waar het voor dient, want hoe hard ik het ook draai, het gaat niet open, er komt niets uit, of wat dan ook. Ik zou het enorm op prijs stellen als u deze vraag zou kunnen beantwoorden. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23186 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over het ontluchten van de slang van de koelventilator?
Het is een ontluchter voor het watersysteem. Als hij niet draait, komt dat omdat de draden slecht zijn, aangezien deze plug van plastic is. Als je echter aan de andere kant goed ontlucht, zul je geen problemen hebben. Het is alleen om de lucht te verwijderen. Veel succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.