Zoek MDM

Bulletin

verhoogde temperatuurindicator Montero blister 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23130 door handmatig-mechanisch
Hoge temperatuurindicator Montero blister 2001 Gepubliceerd door manual-mecanica
Geachte heren,

Graag uw hulp. De temperatuurmeter op het dashboard van een handgeschakelde Montero Blister uit 2001 schommelt al een tijdje constant. Hij bereikt de maximale temperatuur (H), daalt dan naar normaal, blijft een tijdje stabiel en stijgt dan weer naar de maximale temperatuur (H). Ik heb de radiator gecontroleerd, maar er zijn geen lekkages.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23131 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Verhoogde temperatuurindicator Montero blister 2001
VRIEND: Het zou goed zijn om meer gegevens te hebben. Ik raad je aan om de elektrische ventilator te controleren, wanneer die aanslaat, of de waterpomp goed werkt en, last but not least, de werking van de thermostaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Verhoogde temperatuurindicator Montero blister 2001
Bedankt voor je antwoord. Ik kan je vertellen dat de elektrische ventilator in orde is, en de waterpomp ook niet. Interessant is dat wanneer ik de kabel loskoppel die het signaal naar het dashboard stuurt, de temperatuur met 20% stijgt ten opzichte van de koude stand C. Ik neem dus aan dat de warmte rond de motor deze lichte temperatuurstijging veroorzaakt. Zou het een probleem kunnen zijn met de printplaat van het dashboard of met de thermostaat? Dat is de vraag die nu bij me opkomt.

Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23181 door handmatig-mechanisch
Vriend, als de auto niet warm wordt, probeer dan het lampje van de temperatuurmeter te vervangen. Als het probleem aanhoudt, zou het dashboard het probleem kunnen zijn. De andere test is om de kabel die het dashboard binnenkomt te zoeken en er een rechtstreeks op het lampje aan te sluiten om de kabel uit te sluiten. Probeer het, je hebt niets te verliezen. Succes.