Verdergaand op het vorige onderwerp (als ik een aktetas schrijf, kan ik die niet plaatsen), kan ik je vertellen dat het probleem ook aan een ander aspect kan liggen, zoals:
Luchtinlaat niet gemeten door de flowmeter (er komt meer lucht binnen dan de ECU meet, wat resulteert in minder inspuiting), wat kan worden gedetecteerd doordat de ECU de neiging heeft om stationair te blijven hangen en sporadisch storingen in de lambdasonde geeft.
Te lage druk in het inspuittraject (hetzelfde resultaat, aangezien dit een andere manier kan zijn om een brandstoftekort aan te geven).
Verstopte katalysator door agressief rijden bij koud weer of overmatig gebruik in de stad (als de katalysator de minimumtemperatuur van 300 °C niet bereikt, raakt hij verstopt met koolstof, en als deze de 900 °C overschrijdt, verbranden de reactieve componenten en raakt de katalysator verstopt met koolstof omdat de katalytische reactie niet plaatsvindt).
Als uw auto een breedband lambdasonde vóór de katalysator heeft en een enkele sonde erachter, gaat het waarschuwingslampje branden. Dit duidt op een storing in de secundaire lambdasonde of een storing in de katalysator. Zonder dit systeem (alleen een lambdasonde) gaat het waarschuwingslampje niet branden, maar loopt de auto ook niet zo hard als voorheen.
Dit komt door de Tsjaikovski-wet, die stelt dat als je je vinger in je... steekt, je niet zult knipperen, en als je niet knippert, heb je geen honger, en als je geen honger hebt, eet je niet. Hetzelfde gebeurt met de motor: als de uitlaat verstopt is, loopt hij verstopt en loopt hij niet zo hard als voorheen

!
Met vriendelijke groet.