Zoek MDM

Bulletin

Renault Master 2.2 DCI 90 start niet als hij warm is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #22911 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij vertellen waar het door komt?
Bij koud weer heb ik er geen last van;
dit overkomt mij altijd bij hoge temperaturen.
Laatst bewerkt: 14 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22912 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Renault Master 2.2 dci 90 start niet als hij warm is.
Dankzij de gezegende diesel die we in ons land hebben, weten velen niet dat 5% ervan verdund is met biodiesel vanwege kostenoverwegingen. Biodiesel is dodelijk in commonrail-inspuitsystemen.
Ik heb al verschillende gevallen zoals die van jou opgelost: de hogedrukpomp slijt intern en kan, wanneer deze warm is, de druk die nodig is om te starten niet handhaven. De restanten van wat eruit vrijkomt, zorgen ervoor dat de injectoren vastlopen of kapotgaan.
Vervang de pomp direct, samen met het drukregelventiel.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22929 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Renault Master 2.2 dci 90 start niet als hij warm is.
Het zou fijn zijn als u ons wat meer informatie zou kunnen geven, want als u een dieselmotor heeft, zou hij bij warme motorkap makkelijker moeten starten dan bij koude motorkap. Maar we hebben geluiden en dergelijke nodig, aangezien ik een soortgelijk probleem had en de startmotor heb vervangen en het probleem was opgelost. Maar in andere gevallen waren het injectoren of een pomp, zoals mijn collega zegt. Geef ons meer informatie, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #23092 door handmatig-mechanisch
Mijn motor is diesel, en als de zomer aanbreekt, en je de bus al een tijdje gebruikt, slaat hij om een of andere onbekende reden af. Je wacht ongeveer twee uur en dan start hij weer. Hij maakt geen enkel geluid, behalve dat ik heb gemerkt dat hij niet meteen start.
Laatst bewerkt: 14 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23093 door handmatig-mechanisch
Ik bracht de bus naar de brandweer, en ze sloten het hele injectiesysteem volledig uit. Ze vertelden me dat het een elektrisch defect was en dat ik hem naar Remault moest brengen.
Dat is wat ze uiteindelijk ook zullen doen, want ik heb hem al bij verschillende garages gebracht, en tot nu toe hebben ze alleen maar geld van me afgepakt.