Zoek MDM

Bulletin

motorolielek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22909 door handmatig-mechanisch
Motorolie lek Geplaatst door manual-mecanica
:boos: :boos: Hallo, ik ben nieuw en weet nog niets. Nou, ik heb een probleem. Ik heb een Toyota Tercel uit 1992 met een automaat. Vandaag heb ik de motorolie gecontroleerd. Er zat bijna geen olie in. Toen ik keek waar het zou kunnen lekken, zag ik dat de plek waar de versnellingsbak de motor raakt, nat is van de olie. Ik denk dat het de transmissiehouder zou kunnen zijn, maar ik weet niet of de motorolie daar doorheen loopt. Ik heb echt wat hulp nodig, oké?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22928 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motorolielek
De Toyota Tercel met een 2e motor, en de motoren in het algemeen, hebben een krukaskeerring die voorkomt dat motorolie in de transmissiebak terechtkomt. Deze keerring kan vervangen worden, maar daarvoor moet je de versnellingsbak laten zakken en het getande vliegwiel verwijderen. Het is niet duur, maar wel arbeidsintensief om te vervangen. Veel succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22939 door handmatig-mechanisch
Bedankt, bro. Ja, dat is waarschijnlijk het geval, want het gaat daar naar beneden, dat noemen we in Puerto Rico een oliekeerring. Een vraagje, ik kan me voorstellen dat je de transmissie moet laten zakken, toch? En dat is prima.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22955 door handmatig-mechanisch
Je moet de transmissie (in Chili heet dat een versnellingsbak) verwijderen en het getande vliegwiel dat erachter zit verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22969 door handmatig-mechanisch
Oké, nu snap ik het, maar wat is een getand vliegwiel? Hier in Puerto Rico heb ik daar nog nooit van gehoord. Bedankt. Oh, als je een voorbeeld hebt, zodat ik kan zien wat het is. Oké, kijk eens naar iets anders. De auto maakt een geluid als ik gas geef, alsof hij een toerental terugdraait, alsof hij cruuuuuuuuu is, en het zit vlakbij waar het contactslot in het kleppendeksel zit. Oké, bedankt.