Zoek MDM

Bulletin

Porie in de cilinderkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22886 door handmatig-mechanisch
Porie in de cilinderkop Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,

ik overweeg een 110 TDI Cordoba te kopen en de eigenaar vertelde me dat hij onlangs de cilinderkop heeft laten slijpen. Ik vroeg hem wat de reden was en het antwoord was:

"De reden is dat 110-motoren met de ASV-code defect raakten met de pakking. Bij bepaalde kilometers hebben ze bijna allemaal een pakking die loslaat. Het is een porie in de derde cilinder die ervoor zorgt dat er druk in het koelwatercircuit ontstaat en de druk via het veiligheidsventiel van het expansievat naar buiten wordt geslingerd. Het is nooit verwarmd."

Ik wilde weten of dit klopt, en welke andere problemen er vaak voorkomen bij deze auto's, en wat u van deze auto vindt. Het is een 110 pk TDI, bouwjaar 2001 met 183.000 km op de teller en de vraagprijs is € 3000.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22899 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Porie in de cilinderkop
Ik wist van het probleem, maar toen ze eenmaal gerepareerd waren, vormden ze geen probleem meer. Elke auto is goed, zolang hij maar goed onderhouden is. De prijs is normaal. De kilometerstand is hoog, maar als de motor in goede staat is, is er geen probleem.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.