Zoek MDM

Bulletin

Olielekkage uit krukaskeerring, Peugeot

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22774 door handmatig-mechanisch
Olielekkage uit krukaskeerring, Peugeot Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Peugeot 504 en er lekt olie tussen de motor en de versnellingsbak.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22775 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olielekkage door krukaskeerring, Peugeot
Hoi pakosigo1953, ik vrees dat je de versnellingsbak moet demonteren om de krukaskeerring te vervangen:( . Controleer in ieder geval of het niet het kleppendeksel of de carterpakking is die je gek maakt:fluit: . Je zult zien waar dit naartoe leidt. Proost...;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22777 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olielekkage door krukaskeerring, Peugeot
Hallo vriend, hoewel ik al een tijdje niet meer aan dat model auto heb gewerkt, denk ik dat ik weet dat er geen keerring op de achterste krukas zit.
Er zit een spiraalvormige as in de krukas, die olie terugvoert naar het carter.
Het lek kan te wijten zijn aan overmatige axiale speling of ernstige lagerslijtage. Of (wat vaker voorkomt) het kan lekken door rubberen keerringen die aan de zijkanten van de krukas zitten.
Ik hoop dat dit helpt, maar raadpleeg iemand anders, want zoals ik al zei, het is al een tijdje geleden dat ik aan zo'n motor heb gezeten.

JUAN MEONIZ

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22779 door handmatig-mechanisch
Probeer dit product Slick 50, een regenerator voor pakkingen en keerringen, toe te voegen en het lek zou kunnen worden verholpen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar dit merk additieven is een van de beste. Kijk op hun website, veel succes: www.slick50.com

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22786 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben autotechnicus. Ik raad je aan om je auto naar een autoschadeherstelbedrijf te brengen. Dit verhelpt het lek niet, maar het helpt je wel te zien waar de olie vandaan komt. Ik heb de motor al schoongemaakt. Til hem op en start hem. Kijk waar de olie vandaan komt. Ik wens je veel succes. Ik hoop dat het makkelijk te repareren is.