Zoek MDM

Bulletin

De motor van mijn Spark is vastgelopen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22751 door handmatig-mechanisch
De motor van mijn Spark is vastgelopen. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Spark uit 2008, met 97.000 km op de teller. Gisteren, terwijl ik in de file stond, sloeg de motor af. Ik heb de afdekking van de distributieriem verwijderd, maar die was niet kapot. De motor zat echter vast en toen ik hem probeerde te starten, bewoog hij helemaal niet. Ik probeerde hem te starten door erop te duwen, maar de motor bewoog niet. Ik zou het op prijs stellen als jullie me advies kunnen geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22752 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De motor van mijn Spark is vastgelopen
ALS DE MOTOR NIET WERD VERPLAATST, ZELFS WANNEER ER WORDT GEDUWD, VALT DE DISTRIBUTIEKETTING OF RIEM EN ZATEN DE KLEPPEN VAST IN DE ZUIGER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22753 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De motor van mijn Spark is vastgelopen
De distributieriem is niet gebroken, dat was het eerste wat ik controleerde, vandaar de twijfel...!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22759 door handmatig-mechanisch

ROJAS CAICEDO schreef: ALS DE MOTOR NIET BEWEEGT, ZELFS WANNEER ER GEDRUKT WORDT, ZOU DE DISTRIBUTIEKETTING OF RIEM DOORBLAZEN EN ZOUDEN DE KLEPPEN VASTZITTEN IN DE ZUIGER

+1
Ik ben met mijn vriend. Je hebt de riem geraakt, en gelukkig liep hij stationair. Verwijder de krukaspoelie en controleer de riem op het krukastandwiel, die waarschijnlijk door zijn tanden heen is versleten.
PS: Forceer de start niet te lang, want dan verbuig je alleen maar de kleppen en moet je de cilinderkop doen.
Vertel ons hoe het gegaan is. Groeten...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22770 door handmatig-mechanisch
Vrienden, het beste wat je kunt doen is de distributieriem verwijderen en kijken of je de krukas met de hand naar links of rechts kunt bewegen, dat wil zeggen met een sleutel, en hetzelfde geldt voor de nokkenas, om te bepalen waar het probleem zit. Nu blokkeren motoren niet zomaar, ze geven altijd eerst een symptoom, de distributieriem kan gesprongen zijn en de kleppen kunnen vastzitten, zoals Rojas zegt.