Zoek MDM

Bulletin

probleem met Winstar-box

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22732 door handmatig-mechanisch
Winstar versnellingsbak probleem Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de Winstar-versnellingsbak omdat er een motoradditief in de bak is gedaan. De aandrijving begon abrupt aan te grijpen. Plotseling schakelt hij weer goed. Ik heb de olie al ververst.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22740 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Winstar versnellingsbakprobleem
Wat voor additief hebben ze erin gedaan als het de viscositeit van de olie moet verhogen? Het is erg slecht gedaan. Je moet het schoonmaken voordat je olie toevoegt, of het erin laten lopen tot het er vanzelf af komt. De magneetventielen of de kogelbanen zijn misschien half verstopt. Sorry, ik kan niets anders bedenken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22743 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Winstar versnellingsbakprobleem

flakito schreef: Ik heb een probleem met de Winstar-versnellingsbak omdat ze een motoradditief in de bak hebben gedaan. De aandrijving begon abrupt aan te grijpen. Plotseling schakelt hij weer goed. Ik heb de olie al ververst.

Als je verpakking in orde was, waarom hebben ze die toevoeging er dan in gedaan? Van welk merk is dat additief? Wat is de consistentie ervan? Wat is het beoogde doel van dat additief?

We weten niet of het additief het probleem daadwerkelijk heeft veroorzaakt of het alleen maar heeft verergerd. Er zijn zeer slechte additieven die de olie alleen maar dikker maken en meer problemen veroorzaken dan ze oplossen. Er zijn andere additieven die veel helpen, maar je moet niet zomaar iets in een versnellingsbak stoppen; het repareren ervan is niet goedkoop. Er zijn producten om versnellingsbakken te reinigen; naast het verwijderen van het additief, helpen ze ook om de vernis, lak en sludge die zich kunnen vormen te verwijderen. Je zou je versnellingsbak moeten wassen en vervolgens een olie van goede kwaliteit moeten gebruiken. Daarmee, en afhankelijk van het type storing, kun je je probleem mogelijk oplossen met andere additieven van goede kwaliteit.