Zoek MDM

Bulletin

mislukking in Grand Caravan 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22782 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing in Grand Caravan 2001
Hallo, uit alle door u gegeven referenties voor OBD2 kan ik opmaken dat ik doelde op de inlaatvlinderklep (vooral met meerdere referenties of codes) - cilinder 1 en 6, vanwege een gebrek aan druk, de inlaatsensor die normaal gesproken bovenop zit, je krijgt niet de ideale 5V-stroom van de regelmodule, hoge koelvloeistoftemperatuursensor. De meeste storingen worden veroorzaakt door de inlaatvlinderklep die niet opengaat en te weinig luchtdruk heeft, of door de EGR die vuil is geworden. Ik hoop dat ik u kan helpen, Miguel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22787 door handmatig-mechanisch
Hallo, een bijdrage om de koppen te ontgrendelen...

er is geen vonk... klopt dit?
Als er geen vonk is, is dat uiteraard een van de redenen waarom de motor niet start. Denk nu eens na over de volgende vraag en schrijf die op in een notitieboekje of waar je maar wilt. Waarom is er geen vonk?
Welk systeem zorgt voor de vonk?
Vanaf daar
begin je met hoe het ontstekingssysteem werkt. Als je het bedradingsschema hebt, is de taak een stuk eenvoudiger. Je weet dan welke elementen de vonk afgeven, het CKP-signaal, en of dit signaal de ECA bereikt. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de ontstekingsmodule in de ECA zit. Sluit de elementen uit die volgens het schema de oorzaak zouden kunnen zijn. Ik hoop dat ik je niet verder in verwarring heb gebracht en een beetje heb geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22801 door handmatig-mechanisch
Houd er rekening mee dat de afstand tussen de positiesensor en het strijkijzer erg belangrijk is. Deze moet ongeveer 8 mm zijn. Wees hier voorzichtig mee, want het is mij wel eens overkomen dat anderen naar de werkplaats komen en de fout niet kunnen vinden, omdat alles in orde is en dit de simpele oorzaak is. Succes en laat ons weten hoe het met je gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22904 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, uw advies is nuttig geweest, maar de patiënt ligt nog steeds in coma, er is geen vonk of pulsatie, gelukkig en dankzij deze pagina heb ik de exacte schema's van de vrachtwagen; Vandaag gaan we proberen te testen met een nieuwe temperatuursensor (ECT), omdat dit het laatste is dat zou ontbreken x gecontroleerd... de krukassensor (CKP) heeft geen ruimte voor afstelling zoals bij eerdere modellen:ohmy:
En ik weet niet of ik dit feit al heb genoemd: zodra ik de 3 foutcodes die verschijnen wist, voordat ik opnieuw start, met de schakelaar open, duurt het een seconde en verschijnen ze opnieuw:huh:
P.S. Gelukkige Vaderdag voor degenen die vader zijn, en zo niet, knuffels voor je vaders:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22905 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, wanhoop niet. Sommige storingen vereisen tijd en informatie. Als u specifieke informatie nodig heeft, stuur dan een e-mail naar mijn e-mailadres. Probeer de motorgegevens, hoe de storing is ontstaan en de motorcontrolecodes toe te voegen, indien beschikbaar.

Groeten.