Zoek MDM

Bulletin

mislukking in Grand Caravan 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22670 door handmatig-mechanisch
Storing in Grand Caravan 2001 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik meld dit geval en het doet me twijfelen of de computer kapot is. De vrachtwagen liep vast bij stationair draaien. Ik heb de kaart en de TPS vervangen en het was een stuk beter. Een week later doet het probleem zich weer voor, maar nu start hij absoluut niet meer. Voorheen had ik de volgende codes: P0122, P0106, P0300, P1299, P1496, P1193, P0508, P0301, P0306 en opnieuw P0300, in de volgorde waarin de scanner ze aan mij gaf.

Nu laat hij me alleen deze 3 codes zien: P0118, P0123, P1193.
Ik waardeer jullie meningen en suggesties. Ik sta op het punt mijn verstand te verliezen.:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22685 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing in Grand Caravan 2001
De codes vertellen je over de temperatuursensor, de TP en de luchttemperatuur. Het is goed om hun aansluitingen te controleren en te kijken of er een motormassa is. Als de koelvloeistoftemperatuursensor defect is, kost het starten veel, zo niet onmogelijk, en de TP heeft alleen een uitleesfout. Bij accelereren merk je dat niet eens en de luchttemperatuur heeft ook niet veel invloed. Controleer de temperatuursensor met een tester die in de parameters staat en of de aansluiting de computer zonder problemen bereikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22719 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil één ding duidelijk maken: bij het controleren van een motor geeft de luchtstroom altijd een foutmelding omdat de motor niet goed loopt. Er zijn altijd mensen die de flowmeter vervangen en zich niet realiseren dat een slecht lopende motor het eerste is dat op een foutmelding wijst. Dit wil niet zeggen dat ze het verkeerd doen, maar het is de moeite waard om te onthouden. Ik hoop, mijn vriend, dat je het probleem snel oplost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22723 door handmatig-mechanisch
Je zegt dat hij niet start, maar kun je me vertellen of hij niet start, of er geen vonk is, of dat er geen brandstofdruk is? Dan kan ik je adviseren. Als hij niet start, activeer hem dan direct met een muntje en zo kun je uitsluiten of je motor goed loopt. Als er geen brandstofdruk is, controleer dan de directe pomp, de zekering en het relais, want die gaan zelden kapot bij caravans. Houd er rekening mee dat de pomp slechts een paar seconden actief is nadat je je auto hebt gestart. Als er geen vonk is, controleer dan de stationair-toerentalsensor. En uit ervaring kan ik je vertellen dat de computer het laatste is wat mij in Dodges of Chryslers in de steek laat. Ik hoop dat het helpt. Veel succes en wanhoop niet, want als je je hieraan wijdt, is het laatste wat je moet doen ontmoedigen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22776 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer je bijdrage, die is zeer waardevol. Ik informeer je over de situatie:
JA, er is brandstofdruk, JA, er loopt, Er is geen vonk, maar er zijn pulsen in de injectoren. De bedrading van de computer naar de sensoren van de TPS, IAT, aircoschakelaar, CKP, CMP, MAP en ECT is vervangen, maar we hebben de ECT nog niet vervangen, dus Kikemec, ik heb je bijdrage nog niet volledig geverifieerd.:fluit:

Ik hoop over een paar uur meer specifiek nieuws te hebben.;)