Zoek MDM

Bulletin

HELP HOE JE EEN FORD EXPLORER 9 MOTOR SYNCHRONISEERT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23111 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR

audirwbenz schreef: Welk serienummer heeft het of is het voor de voorste en achterste distributieketting?

Schrijf mij op om u de tekeningen te sturen.

Groeten.

Oké, heel erg bedankt. Ik heb je een privébericht gestuurd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23161 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR
Hoi, sorry, ik las het bericht vandaag pas. Ik heb het artikelnummer van de kettingen nu niet, maar ik zal het opzoeken en naar je opsturen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23169 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, als je een speciaal gereedschap nodig hebt dat op de cilinderkop wordt gemonteerd en in de achterste groef van de nokkenassen past, wees dan voorzichtig, monteer het niet als ze niet goed zijn uitgelijnd omdat de kleppen de zuiger zullen raken ... Pak het gereedschap, daarmee plaats je zuiger één in het bovenste dode punt en monteer je de groeven van de 2 nokkenassen op het gereedschap en draai je de tandwielmoeren vast en je hebt de exacte distributie ... Ik heb mijn explorer onlangs aangepast, daarom vertel ik je, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23175 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, hier in Werkplaatshandboeken, in de Ford-sectie, op pagina 4, kun je de FORD EXPLORER WERKPLAATSHANDLEIDING downloaden. Het lijkt erop wat je nodig hebt, zowel de 4L 6-cilindermotor als het 8-cilindermodel. Ik heb het een tijdje geleden gedownload om de timing van een Explorer uit 2002 te controleren en het is zeer compleet (en het beste van alles, in het Spaans). Het vermeldt het benodigde gereedschap. Ik begrijp dat je het daar kunt doen om te synchroniseren, maar om de schoenen of de ketting te vervangen, moet je de motor verwijderen. Ik hoop dat dit helpt. Groeten en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23208 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb de onderdeelnummers waar je om vroeg. Het is eigenlijk een cassette met een ketting en twee tandwielen. De originele onderdeelnummers zijn 4L2Z-6M290-AA en 4L2Z-6M289-AA. Met vriendelijke groet.