Zoek MDM

Bulletin

HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN DE MOTOR VAN EEN FORD EXPLORER 9

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23111 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR

audirwbenz schreef: Wat is het serienummer, of is het een distributieketting met zowel een voor- als een achterdistributieketting?

Schrijf me op om je de tekeningen te sturen.

Groeten.

Oké, hartelijk dank. Ik heb je een privébericht gestuurd

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23161 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR
Hallo, sorry, ik heb het bericht pas vandaag gelezen. Ik heb het onderdeelnummer van de kettingen momenteel niet bij de hand, maar ik zal het opzoeken en naar u doorsturen. Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23169 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, je hebt een speciaal gereedschap nodig dat je op de cilinderkop monteert en dat in de groeven aan de achterkant van de nokkenassen past. Wees voorzichtig, monteer het niet als de nokkenassen niet goed uitgelijnd zijn, want dan raken de kleppen de zuigers. Zoek het gereedschap; hiermee zet je de eerste zuiger in het bovenste dode punt, schuif je de groeven van de twee nokkenassen in het gereedschap, draai je de tandwielmoeren vast en de timing is perfect. Ik heb onlangs mijn Explorer op deze manier afgesteld, vandaar dat ik het je vertel. Groetjes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23175 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, hier in de sectie Werkplaatshandleidingen, in de Ford-sectie, op pagina 4, kun je de werkplaatshandleiding voor de Ford Explorer downloaden. Deze bevat alles wat je nodig hebt, zowel voor de 4L 6-cilinder als de 8-cilinder motor. Ik heb hem een ​​tijdje geleden gedownload om de timing van een Explorer uit 2002 te controleren, en hij is erg compleet (en het beste van alles: in het Spaans). Er staat een lijst in met het gereedschap dat je nodig hebt. Ik begrijp dat je de timing direct kunt afstellen, maar om de spanrollen of de distributieketting te vervangen, moet je de motor eruit halen. Ik hoop dat dit helpt. Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23208 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb de onderdeelnummers gevonden waar je om vroeg. Het is eigenlijk een cassette met een ketting en twee versnellingen. De originele onderdeelnummers zijn 4L2Z-6M290-AA en 4L2Z-6M289-AA. Met vriendelijke groeten