Zoek MDM

Bulletin

HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN DE MOTOR VAN EEN FORD EXPLORER 9

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22631 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb een Ford Explorer V6 4.0 uit 1998 en ik heb het achterste deel van de injectorsynchronisator vervangen. Ik heb het niet gemarkeerd en heb het er gewoon weer op gezet. Ik denk dat zuiger 1 bovenaan moet zitten en ik weet niet hoe de synchronisator gemonteerd moet worden. Ik denk dat ik speciaal gereedschap nodig heb. Ik zou alle hulp zeer waarderen. Alvast bedankt. Groeten!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22994 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR
Welk serienummer heeft het, of is het een distributieketting met distributieriemen voor en achter?

Schrijf me op om je de tekeningen te sturen.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #23031 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HULP BIJ HET SYNCHRONISEREN VAN EEN FORD EXPLORER 9-MOTOR
Hallo, ja, er bestaat een speciaal gereedschap om de timing af te stellen. Het is een soort klein dopje met een gleufje waar je dat onderdeel op kunt monteren. Als de timing niet goed is, geeft het een foutcode omdat de brandstofinjectie niet synchroon verloopt. Met vriendelijke groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #23033 door handmatig-mechanisch
Hallo, op pagina 303-314 van de handleiding van de Ranger uit 1998, die op het forum is geplaatst, staat beschreven hoe je hem kunt afstellen. Met vriendelijke groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23110 door handmatig-mechanisch

juanosvaldo schreef: Hallo, op pagina 303-314 van de handleiding van de Ranger uit 1998, die op het forum is geplaatst, staat beschreven hoe je hem kunt afstellen. Groeten

Oké, hartelijk dank. Ik heb ernaar gezocht en kon het niet vinden. Ik waardeer het zeer. Met vriendelijke groeten...