Zoek MDM

Bulletin

Mijn Logan uit 2008 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22648 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Logan uit 2008 start niet
Dus er wordt geen brandstof ingespoten? Maar je hebt de druk bij het injectiespruitstuk al gecontroleerd en die is in orde? Wat is de drukmeting? Heb je de injectiepuls gecontroleerd en is die in orde? Heb je de toerentalsensor of de sensor voor het bovenste dode punt gecontroleerd? Zijn er recent reparaties uitgevoerd? Is de katalysator in goede staat en correct geïnstalleerd?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22653 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Logan uit 2008 start niet
Beste Logan Taxi-vriend, dit is heel simpel. Als er een injectiepuls en een vonk is, MOET hij starten. Zo niet, controleer dan de distributieriem; dat is de enige reden waarom hij niet start. Als het een vuile bougie of injector zou zijn, zou hij wel starten, maar dan met een onregelmatig stationair toerental.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22657 door handmatig-mechanisch
Wat je zegt klopt, maar het is niet de enige reden waarom de motor niet start. Je moet controleren of de brandstofpomp werkt en of de druk correct is, in dit geval 3 bar. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met dezelfde motor (K4M); de MAP-sensor gaf een zwak signaal en de motor startte niet. Dus, als er brandstofdruk en een vonk zijn en de brandstofdruk goed is, moet je de motor laten uitlezen