Zoek MDM

Bulletin

Mijn Logan uit 2008 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22648 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Logan uit 2008 start niet
Dus er wordt geen brandstof ingespoten, maar heb je de druk bij de injectorbrug gecontroleerd en is die in orde? Wat is de druk? Heb je de injectiepuls gecontroleerd en is die in orde? Heb je het toerental of de bovenste dode puntsensor gecontroleerd? Is er recentelijk een reparatie uitgevoerd? Is de katalysator in goede staat en correct gemonteerd?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22653 door handmatig-mechanisch
Vriend Logan Taxi, dit is heel simpel. Als de motor een injectiepuls en vonk heeft, MOET hij STARTEN. Zo niet, controleer dan de timing van de distributieriem. Dat alleen al kan voorkomen dat hij start. Als de bougie of injector vuil is, start hij wel en loopt hij onregelmatig stationair, maar hij slaat wel aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22657 door handmatig-mechanisch
Wat je zegt klopt, maar het is niet de enige reden waarom de motor niet start. Je moet controleren of de brandstofpomp werkt en of deze de juiste druk heeft, in dit geval 3 bar. Het is mij ooit overkomen, bij dezelfde motor (K4M), waarbij de MAP een zwak signaal gaf en de motor niet startte. Dus als je een puls, vonk en een goede brandstofdruk hebt, moet je deze scannen.