Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de startonderbreker van een 98' Golf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22609 door handmatig-mechanisch
Nou, vrienden, ik hoop dat het goed met jullie gaat. Ik wil graag weten of jullie me met mijn probleem kunnen helpen. Mijn VW Golf heeft een tijdje geleden een alarmsysteem genaamd "Nemesis" laten installeren, inclusief een startonderbreker. Een paar dagen geleden sloeg de auto vast en startte niet meer omdat hij geen vonk kreeg. De bobine is in orde, maar hij vonkt niet via de startonderbreker. Wat moet ik doen? Ik moet weten hoe ik de startonderbreker moet verwijderen, hoe ik hem moet loskoppelen, of zoiets. Help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22643 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de startonderbreker op een Golf uit 1998
Het gezondste is om het mee te nemen naar de plek waar uw alarm is geïnstalleerd. Zo bespaart u tijd en geld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22658 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de startonderbreker op een Golf uit 1998
Normaal gesproken, wanneer een alarm is gemonteerd, is de kabel die overbrugd is zodat het alarm niet start bij een benzineauto, de voedingskabel van de bobine. Twee kabels moeten hierheen reiken, één voor de stroom van het contact en één die impulsen stuurt vanaf de DELCO. Controleer of er stroom staat op de positieve spanning in de bobine. Een andere reden is dat in deze auto's al standaard startonderbrekers zijn ingebouwd. Controleer of u de sleutelmagneet niet kwijt bent (hij is gevallen). Als deze magneet ontbreekt, start de auto niet. Met respect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22659 door handmatig-mechanisch
Normaal gesproken hebben sommige Golf-modellen een startonderbreker die wordt geactiveerd door een chip die in de sleutel is geïntegreerd. Als ik me goed herinner, wordt dit systeem een transponder genoemd. Dit systeem wordt ook gebruikt in sommige VW Golf-modellen. Onder het stuur bevindt zich een grote zwarte doos aan de achterkant van het plaatwerk, waar twee connectoren naar een module te zien zijn, en twee dikke kabels die deel uitmaken van de startonderbreker. Uiteindelijk fungeert de startonderbreker als schakelaar voor deze kabel, die deze aan- of loskoppelt om de ontsteking te activeren. Als uw auto dit systeem niet heeft, is de kans groot dat de startonderbreker deel uitmaakt van uw alternatieve alarm. Het probleem wordt meestal veroorzaakt door een apart relais. Er zit een zekering in of zou er een moeten zitten, misschien is de zekering doorgebrand of is het relais defect. Ik hoop dat deze informatie nuttig voor u is.