Zoek MDM

Bulletin

Op en neer, Jetta A2 '91 rammelt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22553 door handmatig-mechanisch
Op en neer draaien, Jetta A2 '91 rammelt Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag/avond!
Ik heb een probleem met mijn auto, een A2 Jetta Export Model uit 1991 met brandstofinjectie. Ik kom meteen ter zake. De auto heeft een probleem en de monteurs die ik heb bezocht, hebben het niet kunnen ontdekken. De auto start even. Als hij eenmaal loopt, gaat het toerental op en neer. Tot gisteren stond hij er twee keer praktisch stil. De tweede keer was het moeilijk om te starten, het toerental ging op en neer en hij rammelde ook. Ik heb ook een geur van verbrande olie in de motorkap opgemerkt. De motor is besmeurd met olie, maar verbruikt niet veel olie, dus ik weet niet wat het is. Het brandstofverbruik is normaal, ongeveer 9 liter/km, en de laatste onderhoudsbeurt is ongeveer 5 maanden geleden uitgevoerd. Ik heb alleen het brandstoffilter niet vervangen; dat doe ik vanmiddag. Nou, ik hoop dat ik voldoende heb uitgelegd om me te helpen. Ik wacht op jullie reacties. En alvast bedankt. De volgende keer maak ik een foto van de motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22573 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Toeren op en neer, Jetta A2 '91 rammelt
Vriend, je zou zowel je IAC-klep als het inlaathuis moeten schoonmaken en testen om te zien hoe het gaat. Koppel na het schoonmaken de accu een minuut los, sluit hem weer aan en zet het contact aan, sluit hem weer aan en start hem weer. Doe dit drie keer, start hem dan en laat hem even draaien om te zien hoe het gaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.