Zoek MDM

Bulletin

Honda Accord-storing: dringend hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22546 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING IN HONDA ACCORD DRINGEND HULP
VOLGENS DE MONTEUR HEEFT HIJ ALLE SLANGEN AL GECONTROLEERD EN ZIJN ZE IN ORDE. ALS JE DE MAP-SENSOR LOSKOPPELT, STABILISEERT DE MOTOR MEER, MAAR BLIJFT HIJ STOREN BIJ HET ACCELEREREN. DUS ZEI HIJ DAT IK HEM DE MAP MOEST GEVEN, EN PERSOONLIJK GELOOF IK NIET DAT DE MAP HET IS DIE STORING VEROORZAAKT, OMDAT DE COMPUTER GEEN FOUTEN GEEFT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22552 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING IN HONDA ACCORD DRINGEND HULP
Beste, ik heb een Accord V6 coupé. Die had een soortgelijke storing als die van jou. De auto kon niet boven de 3500 toeren komen. In een van de vele pogingen met duizenden controles heeft een monteur de pin aan de bestuurderskant van de transmissie vervangen en daarmee was het acceleratieprobleem opgelost. Nu gaat het toerental normaal omhoog met de acceleratie bij cruisecontrol. Geeft hij dezelfde storing aan en schokt de auto? Zo ja, dan heb ik de pin vervangen en was dat het probleem. Komt het doordat de driepootlagers de pin aan de binnenkant markeren en hem niet goed laten draaien?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22557 door handmatig-mechanisch
Hallo, het lijkt erop, en volgens uw opmerkingen, dat u de IAC-klep en de TPS moet testen op extra lucht. Dit soort storingen komt vaak voor. Over het algemeen regelen ze het minimum niet, waardoor de motor afslaat. Dit zorgt ervoor dat het lucht-brandstofmengsel te rijk wordt, waardoor de bougies zwart worden door het gebrek aan lucht en de overmatige brandstof. Kortom, ik denk niet dat het problematischer is dan dat te controleren. Koppel de IAC los en test de spanning met de TPS. Kortom, ik hoop dat dit u helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22579 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR UW OPMERKINGEN. HET ACCELERATIEPROBLEEM DOET ZICH VOOR ALS DE AUTO GEPARKEERD STAAT. VOLGENS DE MONTEUR ZEGT HIJ DAT HET AAN DE KAART LIGT. HET VREEMDSTE IS DAT DE COMPUTER GEEN CODE VERSTUURT (DE CHECK ENGINE STAAT NIET AAN), MAAR IK GA DE KAART VERANDEREN OM TE ZIEN WAT ER GEBEURT EN IK ZAL DE TPS CONTROLEREN EN HET U VERTELLEN. GROETEN....