Zoek MDM

Bulletin

Honda Accord-storing: dringend hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22538 door handmatig-mechanisch
Probleem met Honda Accord: Hulp nodig - Geplaatst door manual-mecanica
Goedendag vrienden, ik heb een probleem met mijn Honda Accord EX uit 1991, 4-cilinder, 16-kleppen. Het probleem is als volgt: bij het starten is de motor erg instabiel, hij slaat bijna af, en bij het accelereren (in de parkeerstand) komt het toerental niet boven de 3500 tpm uit, het schommelt en de acceleratie blijft niet constant. Ik heb de verdeler al vervangen en alle bougiekabels zijn gecontroleerd en die zijn in orde. De computer detecteert geen defecte sensoren, aangezien het motorstoringslampje niet brandt. De auto staat al 3 maanden in de garage en ze hebben het probleem nog steeds niet gevonden. Ik heb dringend hulp nodig...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22541 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HONDA ACCORD PROBLEEM, HULP DRINGEND NODIG
Hallo, aangezien de auto al een tijdje in de garage staat, heb ik een vraag: hebben ze sensoren vervangen, en zo ja, wat hebben ze precies gedaan? Hoe is het probleem ontstaan? En wat betreft de acceleratie, treedt het probleem ook op bij constante snelheid?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22542 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: HONDA ACCORD PROBLEEM, HULP DRINGEND NODIG
De auto reed prima, maar startte plotseling niet meer. Ik heb aan de verdeler gewiebeld en toen startte hij wel, maar sloeg meteen weer af. Ik heb een andere verdeler gekocht en toen startte hij weer, maar toen ik die draaide, regelde hij de ontsteking niet meer goed. Bij het accelereren kwam het toerental niet boven de 3500 tpm uit, omdat het begon te schommelen. Bovendien is de motor erg instabiel en worden de bougies snel zwart. De temperatuursensoren zijn vervangen, maar het probleem blijft. Het motorstoringslampje is uit en er worden geen foutcodes weergegeven

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22543 door handmatig-mechanisch
Controleer allereerst de ontstekingstiming op alle punten. Controleer de kabelbomen van de sensoren om er zeker van te zijn dat ze niet gebroken of loszitten, en controleer de massa-aansluitingen van de motor en de computer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22544 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de vacuümleidingen; soms werkt de eenvoudigste oplossing bij dit soort storingen