Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Elantra foutcodes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22673 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Elantra foutcodes
Hallo, ik heb de sensor gecontroleerd en deze was beschadigd. Ik heb hem vervangen en alles werkte prima. Het enige probleem is dat ik vandaag, na twee dagen testen, een nieuwe foutcode kreeg (p0136): storing in het circuit van de O2-sensor (bank 1, sensor 2). Mijn vraag is hoe ik in dit geval te werk moet gaan, welke sensor moet ik controleren en waar bevindt deze zich? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22686 door handmatig-mechanisch
Het gaat over de lambdasonde op leiding één, de eerste uitlaat, en sensor twee verwijst naar de sensor na de katalysator. Maar hé, ging het lampje branden? Niet alle versies van dit voertuig hebben namelijk twee lambdasondes, maar dit zijn ze wel. Je kunt ze ook schoonmaken als je wilt. Succes en laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22694 door handmatig-mechanisch
Hallo, die code komt overeen met de zuurstofsensor, ook wel lambdasonde genoemd. Deze zou zich in de uitlaatleiding moeten bevinden. Controleer of uw voertuig één of twee sensoren heeft. Als er één is, komt deze na de katalysator. Als er twee zijn, wat ik niet denk, zit er één voor de katalysator en nog één na de katalysator. Deze sensor hoeft alleen vervangen te worden. Deze is niet herbruikbaar. Controleer de bedrading. Wat er ook kan gebeuren bij dat specifieke merk, is dat een gascontainer in de tank, een zogenaamde canister, verstopt raakt of geblokkeerd raakt. Wanneer deze verstopt raakt, wordt er in plaats van de in de tank opgeslagen gassen te transporteren, alleen benzine naar het inlaatspruitstuk gestuurd. Dit leidt tot een overmatig brandstofverbruik en dat komt via de uitlaat naar buiten zonder te verbranden. De sensor geeft dit door als een sensorfoutcode vanwege overtollige brandstof. Als dat zo is, moet u de container schoonmaken en de code wissen. Ik hoop dat dit u helpt. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22845 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de suggesties. Ik heb de sensor 5 dagen geleden schoongemaakt en tot nu toe heeft hij geen problemen meer opgeleverd. Hij werkt weer prima. Bedankt iedereen voor de aanbevelingen in dit geval.