Zoek MDM

Bulletin

STORING ZUURSTOFSENSOR FORD EXPLORER SPORT 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22362 door handmatig-mechanisch
2001 FORD EXPLORER SPORT ZUURSTOFSENSORFOUT Geplaatst door manual-mecanica
IK HEB EEN FORD EXPLORER UIT 2001 EN HET CONTROLELAMPJE OP HET DASHBOARD GING AAN. IK HEB EEN SCANNER
UITGEVOERD EN DE VOLGENDE CODES VERSCHIJNEN: P0133 O2-SENSORCIRCUIT TRAGE REACTIE BANK 1 SENSOR 1
P0135 O2-SENSORVERWARMINGSCIRCUIT BANK 1 SENSOR 1
P1130 ONTBREKEN HO2S11-SCHAKELAAR - BRANDSTOFTRIM OP LIMIET
P1131 ONTBREKEN HO2S11-SCHAKELAAR - SENSOR GEEFT EEN MOER AAN
P1132 ONTBREKEN HO2S11-SCHAKELAAR - SENSOR GEEFT EEN RIJK AAN
P0171 SYSTEEM TE MOER BANK 1
P0174 SYSTEEM TE MOER BANK 2
P0301 ONTSTEKINGSMISSEL CILINDER 1 GEDETECTEERD
P0303 ONTSTEKINGSMISSEL CILINDER 3 GEDETECTEERD

KAN IEMAND MIJ HELPEN DEZE CODES TE INTERPRETEREN EN HOE IK ZE KAN CORRIGEREN? DE AUTO VERSNELLING NIET BIJ STATIONAIR DRAAIEN EN DE UITLAATGEUREN HEBBEN EEN ZEER STERKE GEUR.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22364 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2001 Ford Explorer Sport Oxygen Sensor Failure
Vriend
, het lijkt erop dat veel sensoren van het voertuig losgekoppeld zijn.
Als eerste maatregel kun je de codes wissen met de scanner. Als alleen de lambdasonde weer wordt geregistreerd, controleer dan het circuit. Als je geen fouten in het circuit vindt, vervang dan de lambdasonde; deze is mogelijk aan het einde van zijn levensduur.
Onthoud dat de lambdasondetest moet oscilleren tussen 0 en 1 volt; de oscillaties komen meestal in mV voor.

Ik hoop dat dit helpt,

Heraldo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22365 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2001 Ford Explorer Sport Oxygen Sensor Failure
Groeten, en volgens mij heb je storingen in twee cilinders. Dit zorgt ervoor dat de waarden van de lambdasonde onregelmatig zijn. Begin met het wissen van de foutcodes en controleer vervolgens wat er waarschijnlijk mis is met de cilinders. Het kunnen bougies, kabels of een vacuümslang zijn. Je kunt ook de compressie controleren en een van de lambdasondes met een defecte kachel moet worden vervangen. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22411 door handmatig-mechanisch
Beste Heraldo en Marvarg, bedankt voor jullie snelle reactie en ondersteuning. Ik heb inderdaad een scan uitgevoerd en sensor 1 op bank #1 gaf 0,16 mV aan en sensor #2 gaf 0,6 mV aan. We hebben de codes diezelfde dag gewist, maar het lampje van de controlemonteur op het dashboard brandt weer. Ik zal de scan opnieuw uitvoeren om te kijken welke codes ik krijg. Ik ben ook van plan om de bougies te controleren, omdat de kabels gloednieuw zijn en de monteur ze niet heeft gecontroleerd toen hij ze verving. Wat betreft de vacuümslang, wat zou het probleem kunnen veroorzaken? Moet de zuurstofsensor met de defecte gloeibougie vervangen worden, of alleen de gloeibougie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22431 door handmatig-mechanisch
De sensor is voorzien van een ingebouwde verwarming, het is slechts één sensor. Controleer de status van de katalysatoren; deze beïnvloeden en tonen ook storingen van de zuurstofsensor. Controleer of ze werken en, wanneer ze schoon zijn, een tegendruk genereren die de zuurstofsensor misleidt.