Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE NEON 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22235 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE NEON 95 Gepubliceerd door manual-mecanica
:S IK HEB PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER. ALS IK DE TANK VUL, GEEFT DEZE SOMS AAN DAT DE TANK LEEG IS EN OMGEKEERD. IK WIL DE SENSOR CONTROLEREN, MAAR IK WEET NIET WAAR DIE ZIT. KAN IEMAND MIJ HELPEN? BEDANKT!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22260 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE NEON 95
Hallo vriend, het zit bij de benzinepomp en je moet de achterbank verwijderen. Er zit een afdekplaat. Verwijder die en je ziet de pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22262 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE NEON 95
Normaal gesproken is het de potentiometer die in de benzinetank zit. U kunt dit als volgt controleren: verwijder de benzinepomp. Aan één kant zit een vlotter zonder het voertuig te starten. Open de schakelaar en laat de vlotter vanzelf zakken. U zult zien dat er niets wordt aangegeven. Nadat u dit hebt gecontroleerd, tilt u de vlotter op en houdt u deze een paar seconden vast. Als het benzinepeil op het dashboard niet stijgt, betekent dit dat er geen signaal wordt ontvangen. Controleer in dat geval met een testlampje of een multimeter of er stroom wordt ontvangen. Controleer in dat geval of er een signaal uit de potentiometer komt. LET OP: deze geeft een 12 volt-signaal af en het signaal dat naar het dashboard komt, varieert afhankelijk van de positie van de vlotter. Als er niets uitkomt, is er een probleem: de potentiometer werkt niet. Let op: bij sommige voertuigen is het een massasignaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22276 door handmatig-mechanisch
De neon heeft de brandstofpomp aan de zijkant, niet onder de stoel, tenminste niet bij de exemplaren die in Chili worden verkocht. Hij zit aan de rechterkant van de auto, ter hoogte van de achterbank. Je moet er echter onder de auto bij. Het is een interne pomp. De kabelconnector zit daar. Koppel hem los en probeer hem te aarden met de markeerpen. Als hij omhoog gaat en goed markeert en dan geleidelijk naar beneden gaat, dan zit het probleem bij de tankmarkering, de kam zoals die hier in Chili heet. Het is een beetje ingewikkeld om deze pomp te verwijderen, omdat je moet buigen terwijl je omhoog komt, omdat de vlotterbal vast komt te zitten en als je hem erin steekt, ontlucht je hem. Als je dat niet doet, start de auto niet, hoe hard je ook probeert. Dat is mij ook overkomen. De pomp lag plat en niet verticaal, vandaar het probleem. Succes.