Zoek MDM

Bulletin

Grand Voyager remblokken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22204 door handmatig-mechanisch
Remblokken Grand Voyager Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem is dat het rempedaal helemaal naar beneden gaat en er maar één voorwiel is gemonteerd. De rempomp is nieuw en ontlucht en de pompstoter is gekalibreerd. De remblokken zijn nieuw, zowel voor als achter, en zijn al gekalibreerd. Er is nergens lekkage en er zijn geen verstopte slangen. Er zit een ABS-module in en ter observatie: bij het ontluchten van de twee rechterwielen komt er geen vloeistof met hoge druk vrij, zoals bij de andere twee. Ik zou alle hulp op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22267 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Grand Voyager remstoring
Goedemorgen, ik zou proberen de remvloeistof in omgekeerde volgorde te ontluchten. Het gaat als volgt: zet een oliekan vol remvloeistof klaar en bevestig een slang (rubber of plastic) aan de opening van de oliekan met de diameter van de ontluchters. Spuit remvloeistof in totdat de vloeistof de container bovenop de pomp bereikt. Herhaal dit proces met elk wiel. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22279 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het door ontluchting komt, maar het kan ook zijn dat de cilinders niet goed werken. Probeer ook het ABS te ontluchten, of probeer alle ontluchters te openen en ze door zwaartekracht te laten leeglopen om te kijken hoe ze werken. Als er geen druk op het pedaal staat, werken de remmen niet. Welke kleur had de remvloeistof toen je met de reparatie begon?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22294 door handmatig-mechanisch
Als je de pomp hebt vervangen in de veronderstelling dat dit het probleem was, moet je de hydraulische lift controleren. Deze heeft een drukstang in het midden die druk uitoefent op de pomp. Deze stang is verstelbaar en bereikt mogelijk niet de aangegeven druk. Demonteer de pomp en meet deze (als deze in goede staat is, vervang hem anders).

Als dit allemaal klopt en er geen lekkages zijn, betekent dit dat er lucht in de leidingen zit en dat je ze moet ontluchten. Nog iets: de ontluchtingsmethode moet ook correct zijn: ontlucht onder druk met het rempedaal ingetrapt, zonder ontluchter, om te zien of de lucht uit de leidingen ontsnapt.

Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22317 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de hulp, jongens. Ik heb het probleem opgelost. De ABS-module werkte niet meer, en omdat die slecht functioneerde, moest ik hem ombouwen naar een conventionele. Bedankt voor al jullie informatie.