Zoek MDM

Bulletin

Er is geen vonk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22237 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geen vonk
Bedankt voor je hulp...

kijk, mijn auto is een Plymouts (Stratus) Breeze-model uit 1998 met een 2.0-motor.

Ik heb de stroomtoevoer naar de bobine al gecontroleerd en die krijgt geen spanning. Ik controleer de bedrading om te zien of er kortsluiting in zit, maar ik heb niets verkeerds gezien, alleen de bedrading van de krukassensor. Ik heb de zekeringen al gecontroleerd en die zijn allemaal in orde. Ik heb de relais gecontroleerd, inclusief de ASD, en die zijn in orde. Ik heb de aansluitklemmen van het ASD-relais in het distributiecentrum gecontroleerd en hij krijgt spanning, signaal en aarde, alleen geeft hij geen signaal aan de uitgang. Ik heb al geprobeerd hem te vervangen door een ander relais en het blijft hetzelfde. Ik controleer de stroomtoevoer naar de krukas- en nokkenassensoren, ze krijgen hun 8 volt van de ingang.

Een vriend leende me een krukassensor en die blijft dezelfde foutmelding geven. Ik krijg geen stroomtoevoer naar de bobine. Ik heb de reparatiehandleiding al gedownload, maar de schema's zijn erg verwarrend. Ik weet niet waar de voedingsspanning van de bobine vandaan komt. Is er misschien een andere sensor defect? Komt dit signaal rechtstreeks van de computer (ECU)? Of is het gewoon
een klein detail dat ik over het hoofd zie?

Ik zou uw hulp en de hulp van iedereen die me kan adviseren over hoe ik mijn probleem kan oplossen, enorm waarderen.

PDT: Laat een auto nooit te lang stationair draaien.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22263 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geen vonk
Nou, mijn vriend IVAN CD22, we hadden daar kunnen beginnen. Aangezien dit een Chrysler of Dodge is, moet je de wetenschap achter deze voertuigen begrijpen. Ik hoop dat ik je niet verveel, maar deze informatie zal zeker nuttig zijn voor andere autotechnici. Sinds de toevoeging van elektronica aan de Dodge of Chrysler auto's, besloten ingenieurs dat de 12-volt-voedingsbronnen die betrokken zijn bij de werking van de motor, zouden worden aangestuurd vanuit een centrale eenheid. Ze bepaalden dat ze een voedingsbron en een besturingsbron zouden hebben. Wanneer het voertuig wordt gestart, levert deze bron 12-volt stroom aan alle randapparatuur voor motorbesturing, het ontstekingssysteem en het injectiesysteem. Elke uitgang is afzonderlijk. Zo is het ontstaan. Dus in het begin kwamen ze met een voedingsbron op de ene printplaat en een besturingsbron op de andere, maar heel dicht bij elkaar. Later werden ze gecombineerd tot één behuizing, met de voedingseenheid aan de ene kant en de besturingseenheid aan de andere kant. Later bleef het evolueren en werd het geïntegreerd in één grote printplaat, en dat is het tot op de dag van vandaag nog steeds. Dat wil zeggen, in de ECU bevindt zich de voeding die de bobine van 12 volt voorziet, en de automatische uitschakeling, die de injectoren voedt. Deze is dus 100% afhankelijk van de ECU. Als teken kun je vooral zien of het Check Engine-lampje op het dashboard brandt. Als dat niet het geval is, werkt de ECU helaas niet. Dit kan zijn omdat hij geen stroom krijgt vanwege een zekering of doorgesneden draden, wat onwaarschijnlijk is, of omdat de gestabiliseerde voeding van de computer niet werkt, waardoor het hele besturingssysteem uitvalt. De oplossing is om de ECU te repareren. Dit moet worden gedaan door iemand met kennis van zaken, aangezien de unit gedemonteerd moet worden, omdat er een kleverige gel op zit, wat demontage moeilijk en tijdrovend maakt.
De eerste keer dat ik een Chrysler repareerde, deed ik dat met een Stratus, een 2,4-liter viercilindermotor, en het was een hele klus om de ECU te demonteren en te repareren. Er zat een oscillerende transistor in de voeding die de interne voedingsspanning en de cut-off output regelde. Ik verving de MOSFET en dat loste het probleem op, maar een paar dagen later stopte de ECU van de transmissie met werken, dus moest ik de tweede ECU, die zich vóór de transmissie bevindt, naast de brandstofinjectie-unit, opnieuw demonteren. Hoe dan ook, daarna werden mijn partner en ik experts in het repareren van Chryslers in mijn regio, en tegenwoordig krijgen we er veel met defecte computers binnen. Dit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort auto's. In de VS zijn de units goedkoop, maar in Chili brengen ze een fortuin op, waardoor het repareren ervan een goede business is.
Als u hier was, zou ik aanbieden om hem te repareren, maar online kan ik u alleen richtlijnen geven om het zelf te doen.
Tot slot, als aanbeveling, is het tijdig vervangen van de bougies, evenals het vervangen van de bougiekabels, verdelerkappen en verdelerrotor van de modellen die deze hebben, essentieel om de elektronische units in goede staat te houden. Veel ECU's, ontstekingsmodules, bobines en pickups blijven gespaard door deze kleine aanpassingen, omdat de vonken die niet via de bougies de grond raken, terugkeren naar hun oorspronkelijke locatie. Dit creëert een tegenstroom, die de elektronica of passieve componenten zoals de bobines kan beschadigen.
De handleiding staat in ieder geval in het Chrysler-archief; ik heb hem daar gedownload. Ik kijk uit naar uw reactie over hoe het is gegaan, of naar het beantwoorden van eventuele vragen die mijn ervaring oproept.
Met vriendelijke groet en veel succes... Valdiviano, uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22275 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Probleem opgelost!!!!!
Vrienden, het is gelukt!

Bedankt voor al jullie reacties die me hebben geholpen de fout te vinden. Het probleem zat in een aarddraad op de ASD-relaisuitgang. Die zat goed verstopt. Ik moest de zekeringkast demonteren om het probleem te vinden.

Heel erg bedankt allemaal voor het delen van jullie kennis en ervaringen!