Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij Kia Carens 2004 stuurstang

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22103 door handmatig-mechanisch
Hulp bij Kia Carens 2004 stuurstang Geplaatst door manual-mecanica
Beste allemaal, een paar dagen geleden vertelde de monteur me dat ik de stuurstangen van mijn Kia Carens moest vervangen. Ik heb de reserveonderdelen besteld en hij heeft ze vervangen. Tot mijn verbazing, toen ik tevreden naar huis reed met de vervangen onderdelen, brak een van de stangen af waar aan één uiteinde een bolletje zit. Om een lang verhaal kort te maken: nadat de monteur hem in handen had gekregen, braken er drie stangen af en ik weet niet meer wat ik moet doen. Als iemand hier ervaring mee heeft, zou ik uw hulp zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22114 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij Kia Carens 2004 stuurstang
Het komt zelden voor dat ze afgesneden worden, maar het is niet onmogelijk. Je zou de paarse in een andere winkel moeten kopen, misschien was de partij niet goed, of hij is erg lang en kan veel hebben, dat is wat ik me realiseer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22117 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij Kia Carens 2004 stuurstang
Dat is waarschijnlijk wel waar, maar het vreemde is dat toen één van de nieuwe kapot ging, deze vervangen werd door de oude die de auto al had, maar de kogel kwam er aan één kant ook uit.
:knipperen: :knipperen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22138 door handmatig-mechanisch
Controleer dus de componenten: het gaat naar de bak, zorg ervoor dat het niet te laag zit, en het andere uiteinde gaat naar de schokdemper. Controleer dus of de afstand klopt en er geen overmatige verplaatsing is, verticaal of horizontaal. Het probleem moet de overmatige inspanning zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22145 door handmatig-mechanisch
Hallo, mij is hetzelfde overkomen, maar dan met een Peugeot. De oplossing is om de stuurstang te monteren zonder de auto op te tillen en de stabilisatorstangbussen iets los te draaien. Controleer ook of de kogels van de stuurstang aan de juiste kant zitten. Draai de kogelgewrichten vóór het verplaatsen van de auto om te controleren of er geen overmatige kracht wordt uitgeoefend.