Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij een airconditioningprobleem met een C3

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22075 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal! Ik heb een Citroën C3 1.4 HDI uit 2002 en afgelopen weekend, na een hele dag in de zon te hebben gestaan, startte ik de auto en zette de airconditioning eerst op de laagste stand en daarna op vol vermogen, zodat het zou afkoelen voordat ik instapte. Na ongeveer een minuut sprong de airconditioning echter vanzelf naar vol vermogen en nu kan ik hem niet meer uitzetten, tenzij ik de auto uitzet. De knoppen reageren nergens meer op, behalve op de temperatuurregeling, maar hij gaat niet uit. Hij maakt een enorm lawaai en zelfs het stuur trilt! Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik heb het filter gecontroleerd voor het geval daar iets mis mee was, maar niets gevonden...
Laat me weten wat jullie denken!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25109 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij een probleem met de klimaatregeling van de C3
Hallo.
Ik heb hetzelfde probleem als jij.
Hoe heb je het opgelost?
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25152 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij een probleem met de klimaatregeling van de C3
Het is me eindelijk gelukt om het te repareren. In mijn geval hebben ze, nadat de auto aan de diagnoseapparatuur was gekoppeld om een ​​elektrisch probleem uit te sluiten (wat het niet was), een weerstand vervangen die zich in het onderste dashboardkastje bevindt, waar de sleutel in zit. Je moet het deksel van het dashboardkastje verwijderen en daar zit een weerstand, een vrij groot, rechthoekig stuk dat eruitziet als aluminium. Ik heb hem vervangen en dat was het – het werkt nu weer. Controleer die van jou en laat het ons weten.

Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25253 door handmatig-mechanisch
Ik wilde je bedanken voor de informatie.
Het was namelijk precies zoals je zei.
We hebben het onderdeel vervangen en dat was het.
Het werkt perfect.

Bovendien was het onderdeel afkomstig van een Megane.

Met vriendelijke groeten.