Zoek MDM

Bulletin

Citroën C15

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #22064 door handmatig-mechanisch
Citroen C15 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Citroën C15 benzinemotor. Alle 8 kleppen zijn vervangen, de cilinderkop is volledig gereviseerd (klepzittingen, geleiders, etc.), de drijfstanglagers, druklagers en zuigerveren zijn vervangen, evenals de gaskleppositiesensor (TPS), verdelerkap, ontstekingsmodule, rotor, bougiekabels en bougies, lambdasonde en injectordichtingen. Het probleem is dat de motor af en toe hapert bij het accelereren en decelereren, het stationair toerental onregelmatig is en soms slaat één cilinder over. Af en toe start de motor soepel en slaan alle cilinders aan, maar dit duurt slechts een paar minuten voordat de motor weer overslaat. Alle hulp is zeer welkom
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22067 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: code P0171
Het lijkt erop dat er een probleem is met de TPS-sensor (Throttle Position Sensor), of misschien is er een probleem met de brandstofinjectie van de auto. In dat geval zou je de injectoren moeten reinigen of, nog beter, vervangen. Trouwens, welk bouwjaar is het? De hoekige Silverados uit de jaren 90 hadden vaak een carburateur, waardoor het afstellen van het brandstofmengsel heel eenvoudig was. Het probleem zou wel eens kunnen zijn dat je de carburateur moet afstellen.

Ik hoop dat dit helpt:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22073 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: code P0171
Zoek de vermogenssensor. Deze bevindt zich in de inlaatpoort. Hij heeft vier draden en zit vast met een schroef. Dat is het probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22074 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: code p0730
Ik heb problemen met de 4T65E-transmissie van mijn Chevrolet Impala uit 2001. Ik heb de auto uitgelezen en de volgende foutcodes gekregen: P0730, P1187 en P1189. Kunt u mij adviseren over deze fouten? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22078 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: code p0730
P0730, P1187, P1189 Transmissie...

P0730 Onjuiste overbrengingsverhouding

, P1187 Regelcircuit van de O2-sensorverwarming (Bank 2 Sensor 2)

, P1189 Brandstofregeling (Bank 2 Sensor 1).

Ik denk dat dat de betekenis van elke code is. Volgens de handleiding heb je deze drie problemen: brandstofregeling, verwarmingssensor en een onjuiste overbrengingsverhouding. Ik hoop dat dit helpt.:)