Zoek MDM

Bulletin

Stationair draaiende problemen Peugeot 406, bouwjaar 2002, 2.0

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22056 door handmatig-mechanisch
Peugeot 406 Stationair Problemen, 2002, 2.0 Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden van MDM, ik wil jullie laten weten dat ik een paar maanden geleden een mooie Peugeot 406 uit 2002 heb gekocht, een 2,0-liter benzinemotor.
Ik kocht hem met een probleem met stationair draaien. Als ik de auto koud start, start hij normaal, accelereert hij boven de 1200 tpm en neemt hij geleidelijk af naarmate de motortemperatuur stijgt. Het probleem is dat het toerental plotseling daalt en soms zelfs afslaat. Dit probleem neemt af naarmate de motor op bedrijfstemperatuur komt, maar het verdwijnt niet helemaal. Wanneer ik een stoplicht bereik of een straat oversteek, en ik schakel de eerste versnelling in en trap het gaspedaal in, slaat de motor weer af, hoewel dit niet altijd gebeurt. Op snelwegen levert het geen problemen op. De auto ziet er goed uit, schokt niet en heeft geen last van toerendalingen, accelereert goed en het brandstofverbruik ligt binnen de door de fabrikant aangegeven waarden.
Ik ben van plan om hem naar een monteur te brengen voor inspectie en reparatie, maar eerst wil ik graag begrijpen wat er mis is en een idee krijgen van de oorzaak van het defect. Ik heb basiskennis van mechanica en elektronische brandstofinjectie, laat staan van testapparatuur; daarom vraag ik om hulp.
Ik ben dankbaar. Met vriendelijke
groet, mijn vrienden van Manuales de Mecanica.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22069 door handmatig-mechanisch
Vriend, wanneer een voertuig problemen of schommelingen in het stationair toerental heeft, wordt dit meestal beschouwd of verondersteld als een probleem met de stationairregelaar. Of het nu de IAC-klep, de stappenmotor of de aansturing is die u hebt, het eerste wat hierbij gebeurt, is het inlaathuis en de stationairregelklep zelf reinigen. Vervolgens wordt getest hoe deze werkt. Als alles hetzelfde blijft, wordt de correcte werking van de stationairregelklep gecontroleerd. Deze klep wordt nu aangestuurd door de computer van de auto en doet dit door middel van signalen die worden verzameld door sensoren, zoals de temperatuursensor, de gasklepsensor en andere gegevens, plus zuurstof. Elk luchtlek kan hetzelfde effect veroorzaken, dus u moet controleren of er geen beschadigde, doorgesneden of gedeactiveerde slangen zijn. Er is ook een systeem ingebouwd in voertuigen, namelijk een elektronisch gaspedaal, dat een soortgelijke storing veroorzaakt, maar u vermeldt niet of uw voertuig dit heeft. Als dit het geval is, wordt het verwijderd en gereinigd.
Alle lucht- en brandstoffilters moeten in goede staat zijn om te kunnen testen. Er is een belangrijk detail: u noemt problemen met stationair draaien, maar u vermeldt niet wat voor problemen het zijn. Of het nu gaat om trillingen, een laag toerental of gewoon een hoog stroomverbruik, test uw voertuig stationair met alle lichten aan, de achteruitversnelling, radio, verwarming, airconditioning en alles, en trap dan op de rem. Als de auto vanzelf stopt, is er sprake van een actueel probleem. Laat het ons weten en we kunnen u helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.