Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Clio Authentique

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2201 door handmatig-mechanisch
Problemen met Clio Authentique Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, kan iemand me alsjeblieft vertellen wat er mis zou kunnen zijn met mijn Clio Authentique uit 2003? Afgelopen weekend begon de auto langzamer te rijden en te schudden... Ik krijg een klein rond alarm dat klinkt als een waterpomp. Ik heb het in de handleiding van de auto gelezen en ik denk dat het door de uitlaatgassen komt... Oh, waar denken jullie dat het door komt, want de motor begint te schudden bij lage snelheden, hij schudt veel en het alarm knippert...

Ik weet dat ik hem nog niet naar de dealer heb gebracht voor een onderhoudsbeurt... aangezien ze ons een rib uit ons lijf vragen... Ik denk dat hij gewoon een onderhoudsbeurt nodig heeft en dat is alles... maar als iemand me wat advies kan geven, zou ik dat op prijs stellen...

Soms gaat ook het plaatje met de man met de veiligheidsgordel af... en het plaatje voor SERVICE. Denken jullie dat het een vals contact is?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2258 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met Clio Authentique
Hallo, als het een diesel is, en ik ken dit model niet, is het waarschijnlijk de EGR-klep die vastzit. Dat is ook gebeurd bij mijn Clio. Als dit het is, goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat je het kunt schoonmaken of annuleren, maar wees voorzichtig, want als je het verkeerd annuleert, wordt het erger. Het slechte nieuws is dat de storing blijft aangeven dat hij bestaat totdat je hem uit het geheugen wist. Hiervoor heb je een computer met een programma nodig, want meestal hebben mensen die niet in huis. Je hebt een werkplaats nodig, geen officiële, maar een betrouwbare, en die zou die computer moeten hebben.
De riem, waarschijnlijk één contactpunt. Kijk goed onder de stoel en test de doorverbinding tussen de contacten als die kapotgaat. Zo simpel is het als knippen en solderen. Doe geen rare dingen. Vertinnen is heel eenvoudig en zo lossen we grotere problemen op.
Ik weet niet of het je zal helpen, maar minder is niets. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2385 door handmatig-mechanisch
Bedankt aitor1987, sorry voor de late reactie op je hulp... de waarheid is dat ze de auto al hebben gerepareerd, het probleem zat in een bobine. Ik heb van deze verandering gebruikgemaakt en mijn auto laten afstellen, want hij schreeuwde erom... alleen het waarschuwingslampje voor benzine en emissie bleef branden, maar de volgende dag was het vanzelf weer over. Ik denk dat de computer het als goed heeft beschouwd en het heeft verwijderd... aangezien hij het niet kon wissen op de scanner van de monteur, hoe vreemd toch!
Ik heb de kabels van de veiligheidsgordel al gecontroleerd en ik denk dat het een vals contact was, want mijn dashboardalarm brandt niet meer. Heel
erg bedankt aitor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2390 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan. Ik heb je in ieder geval met één ervan geholpen, en daar ben ik blij om, want mijn ervaring is kort. Ik schrijf alleen omdat ik een Clio heb en al een paar maanden een Renault, en dat is wat er vroeger gebeurde. Ik hoop voor je dat ik je niet meer hoef te helpen (geen pech meer). Groeten.