Zoek MDM

Bulletin

KANGOO 1.6 16 DIST RIEM GESNEDEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2196 door handmatig-mechanisch
KANGOO 1.6 16 DIST RIEM SNIJDEN Geplaatst door manual-mecanica
HALLO, KUNT U MIJ VERTELLEN OF DE 1.6 16V KLEPPEN HEEFT? EN IK WIL GRAAG WETEN HOE IK DE RIEM MOET VERVANGEN. BEDANKT

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2268 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: KANGOO 1.6 16 DIST BELT CUT
Ja, het verbuigt kleppen als de riem eraf loopt. Als je niet zo goed bent in het vervangen van de distributieriem, waag dan niet je kans en breng de auto niet naar een garage.

Als de riem verkeerd is gemonteerd of de motor slecht is afgesteld, kan dit de motor al kapotmaken zodra je de contactsleutel omdraait.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2550 door handmatig-mechanisch
Vriend, als uw Kangoo kapot gaat, dien dan uw klacht in op de website van Profeco. Er zijn al meer dan 100 klachten over Renault-defecten.

U kunt uw klacht ook indienen op de website www.apestan.com

. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2607 door handmatig-mechanisch
Alle 16v-motoren hebben het "probleem" dat als de riem breekt, de kleppen, merkzuigers en in de meeste gevallen de drijfstangen kromtrekken. Kortom, het is goedkoper om een andere motor te plaatsen, hetzij een lichtere of een van de sloop, dan de kapotte te repareren. Om de distributie te vervangen heb je het juiste gereedschap nodig, ik weet niet of je dat hebt (een goede ratelsleutel van 1/2 en 1/4 inch, een krik zoals die in de aanbieding zijn en weinig anders). Als je geen ervaring hebt met mechanica, raad ik je aan het niet te doen, omdat de halsband je meer kan kosten dan de hond. Ik vertel je dit allemaal omdat ik monteur ben en ik heb al veel distributies vervangen (tot nu toe allemaal succesvol) en hoe veel ik hier ook uitleg, in de praktijk is het ingewikkelder, maar als je durft, kan ik wat tekeningen voor je maken. Als ze me vertellen hoe het moet, kan ik ze op de pagina plaatsen. Mijn e-mailadres is