Zoek MDM

Bulletin

TOYOTA 1E-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21936 door handmatig-mechanisch
TOYOTA 1E-motor Gepubliceerd door manual-mecanica
We hebben de zuigers en zuigerveren al drie keer vervangen, het blok en de kleppen met bijbehorende keerringen gerepareerd, maar na 1000 km begint hij olie te verbruiken en produceert hij blauwe uitlaatrook. Ik heb een werkplaatshandboek en/of advies nodig. De auto is een TOYOTA STALET uit 1989, 1000 cc, 1-E-motor en EP-70-chassis.
Mijn e-mailadres:
Ik hoop dat iemand wat feedback kan geven...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21990 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 1E-motor
Hallo Gustavoteno.
Je merkt op dat je de reparatie drie keer hebt uitgevoerd met hetzelfde resultaat: de zuigerveren zijn in goede staat en passen perfect in de cilinders, de compressiedruk is normaal en de kleppen en afdichtingen zijn correct. De storing doet zich echter voor binnen dezelfde bedrijfstijd. Je zou kunnen denken aan een lage oliedruk of een slechte toevoer naar de zuigers. Ze gaan tot die bedrijfstijd mee, want dat is hun levensduur. Het feit dat het altijd binnen die tijd gebeurt, doet me vermoeden dat het aan de hand is. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22030 door handmatig-mechanisch
Vrienden, de 2e motor heeft hetzelfde, ze zijn volledig afgesteld en plotseling lijkt het, wat ik heb gedaan is de viscositeit van de olie verbeteren en verhogen en het gaat langer mee, natuurlijk heb ik hem hiervoor ook kouder dan normaal laten werken om oververhitting te voorkomen, dit is zolang je de cilinders van het blok hebt gecorrigeerd en niet alleen de ringen hebt vervangen, gecontroleerd of de reserveonderdelen niet alternatief zijn qua ringen en zuigers en ook afdichtingen en klepgeleiders, de rest maakt niet uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22031 door handmatig-mechanisch
Ik vergat het, ik weet het niet in het specifieke geval van de 1e motor, maar de 2e heeft een bout in het cilinderblok, met een vlak dat niets doet, die over het algemeen wordt verwijderd en nooit wordt vervangen. Deze bout heeft een holte aan de binnenkant waar een soort veer in zit die de oliedruk gedeeltelijk regelt.