Zoek MDM

Bulletin

TOYOTA 1E-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21936 door handmatig-mechanisch
TOYOTA 1E-motor Gepubliceerd door manual-mecanica
We hebben de zuigers en zuigerveren al vervangen, het motorblok laten vlakken en de kleppen en hun afdichtingen drie keer laten vervangen, maar na 1000 km begint de motor olie te verbruiken en komt er blauwe rook uit de uitlaat. Ik heb een werkplaatshandboek en/of advies nodig. Het voertuig is een Toyota Stalet uit 1989, 1000 cc, 1-E motor en EP-70 chassis.
Mijn e-mailadres:
Hopelijk kan iemand zijn of haar mening geven...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21990 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: TOYOTA 1E-motor
Hallo Gustavoteno.
Je gaf aan dat je de reparatie al drie keer hebt uitgevoerd met hetzelfde resultaat. De zuigerveren zijn in orde en sluiten perfect aan in de cilinders, de compressiedruk is normaal en de kleppen en afdichtingen zijn correct, maar het probleem blijft zich voordoen bij dezelfde bedrijfsduur. Het zou een lage oliedruk of onvoldoende olietoevoer naar de zuigers kunnen zijn. Ze gaan immers maar tot die bedrijfsduur mee, omdat dat hun maximale capaciteit is. Het feit dat het probleem zich altijd binnen die tijd voordoet, doet me vermoeden dat dit de oorzaak is. Succes.
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22030 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, de 2E-motor heeft hetzelfde probleem. Ze worden volledig gereviseerd en dan gebeurt het ineens. Wat ik heb gedaan, is de viscositeit van de olie verbeteren en verhogen, waardoor ze langer meegaan. Natuurlijk heb ik de motor hiervoor ook koeler laten draaien dan normaal om oververhitting te voorkomen. Dit werkt alleen als de cilinders van het blok zijn gehoond en niet alleen de zuigerveren zijn vervangen. Controleer of de onderdelen geen aftermarket-onderdelen zijn, vooral de zuigerveren, zuigers, afdichtingen en klepgeleiders. De rest maakt niet uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22031 door handmatig-mechanisch
Oh, ik was het bijna vergeten, ik weet niet hoe het specifiek zit met de 1e motor, maar de 2e heeft een bout in het cilinderblok die er nutteloos uitziet en die er meestal uitgehaald en nooit meer teruggeplaatst wordt. In deze bout zit een soort veer die de oliedruk gedeeltelijk regelt.