Zoek MDM

Bulletin

Nissan Xtrail, motorgeluid bij lage toerentallen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21853 door handmatig-mechanisch
Nissan Xtrail, motorgeluid bij lage toeren Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond vrienden,
ik heb een NISSAN XTRAIL uit 2003. Goede vrienden hebben me verteld dat het kettinggeluid komt doordat ik de spanners ervan moet vervangen. Dat ga ik nu doen, maar ik heb een vraag:
waarom hoor ik, als de auto warm is, zelden een tac tac tac tac tac-geluid, ongeveer 50 km/u per seconde, als ik hem langzaam op lage toeren laat draaien en de rem en koppeling een beetje intrap? En als ik accelereer, stopt het. Ik zet hem weer op lage toeren en dat geluid komt terug. Nog iets, hoe komt het dat ik, als ik 80 tot 100 km/u op de snelweg rijd, de motor hoor alsof het een kleine dieseltruck is, terwijl mijn Nissan op benzine rijdt? Wat moet ik doen om deze geluiden te laten verdwijnen, of zijn ze normaal voor deze auto?

Ik ben u dankbaar voor uw vriendelijkheid om te antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21898 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Xtrail, motorgeluid bij lage toeren
Hallo, mijn vriend, het kloppen zou kunnen komen door de spanners van de rolschaatsen, veroorzaakt door het uitrekken van de ketting. Een andere mogelijkheid is dat een van de kettingspanners ernstig beschadigd is. In dat geval zou je ook de ketting van de oliepomp moeten controleren, als die er een heeft. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21900 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Xtrail, motorgeluid bij lage toeren
Ik geef het antwoord van Polilla: controleer de distributieketting. Mogelijk moet u deze vervangen. Ook de spanner kan beschadigd zijn. Controleer deze goed, want dit kan leiden tot grotere schade. Als het begint te klinken als diesel, komt dat doordat de spanner is verschoven. De ketting is losgeraakt en produceert dat geluid. U moet de kop controleren bij het verwijderen van de set om na te gaan of er geen interne schade is ontstaan. Deze reserveonderdelen zijn erg duur. Het is beter om grotere schade te voorkomen... Groeten...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21920 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor jullie antwoorden, vrienden. Ik stuur het meteen ter beoordeling. Ik heb nog een ander probleem: het klik-tak-tak-geluid, zo'n 50 keer per seconde. Mijn vader zegt dat het een klep is die vastloopt en dat ik de auto weg moet doen omdat hij niet meer bruikbaar is. Nu hoor ik dat geluid alleen af en toe en onder bepaalde omstandigheden. Zou het altijd slippen en een gebrek aan kettingspanning kunnen zijn?

Hartelijk dank, en vergeef me mijn onwetendheid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21922 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER HET OLIEPEIL. DE KLEPPEN ZIJN HYDRAULISCH. MET GROET.