Zoek MDM

Bulletin

Daihatsu Terios Computer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21805 door handmatig-mechanisch
Daihatsu Terios Computer Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een vraag. De airco van mijn auto reset. Het blijkt dat ik per ongeluk de contacten van de relaisspoel heb kortgesloten. De auto sloeg af. Toen ik hem weer aanzette, gebeurde er niets. Toen ik echter een nieuw relais kocht, gaf de computer geen negatief signaal, waardoor het relais niet aangestuurd werd. Mijn vraag is: is de uitgang van de computer doorgebrand?
Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21808 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Terios Computer
Nee vriend, dat komt niet van de computer, dat was de aan/uit-knop of de kaart waar die zich bevindt, een doorgebrande lijn of de knop is intern doorgebrand. Hoe controleer je dat? Verwijder waar dat paneel zit? Je moet de hele voorkant verwijderen. Controleer vervolgens met een vermogenstester welke negatief en welke positief is en controleer de relais die vóór de brug zaten. Er zit altijd nog een intern relais in het geweer. Dat relais dat je hebt verwijderd is goed, het defecte relais zit in de schakelaar. Ik hoop dat mijn hulp helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21810 door handmatig-mechanisch
Bedankt Frito voor je reactie, maar je zou moeten zien dat ik dit schema heb dat afkomstig is van een Terios. Ik weet niet of het op dat van mij lijkt, maar het lijkt er erg op (de mijne is uit 2003). Het laat zien dat zowel de pluspool (die verbonden is met de relaisspoel) als de minpool van de computer komen. Ik hoop echt dat ik me vergis en dat je helemaal gelijk hebt. Ik zal een afbeelding van het schema bijvoegen zodat je het kunt zien, en ik zal de punten die van de computer komen met rood markeren.

Heel erg bedankt!

Afbeelding: img153.imageshack.us/img153/2187/aireu.jpg

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21812 door handmatig-mechanisch
Hier is de elektrische handleiding die ik vond. Hij is van een Terios, het jaartal staat er niet bij. www.mediafire.com/?9i9xn0txb26wqw3