Zoek MDM

Bulletin

Ford Mondeo benzine trilt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2170 door handmatig-mechanisch
Ford Mondeo benzine trilt Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Ford Mondeo 1.8 16v 110 pk benzinemotor uit 2001. Deze auto gaf me een probleem met de ontsteking, met name de bougies waren vernield door de elektrode en het bleek een probleem met de bobine te zijn. Nadat ik de bougies en de bobine had vervangen, liep de auto prima, maar na een paar dagen begon hij stationair te trillen, alsof de uitlaat terugsloeg. Als je op de bestuurdersstoel zit, lijkt het alsof de auto stationair trilt. Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen, bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2186 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Mondeo benzine trilt
Als de storing opnieuw verband houdt met de ontsteking, controleer dan de elektrodenafstand van de bougie en de hoogspanningskabels om aardlekstroom in de vorm van vonken te voorkomen.

Als alles in orde is, is er mogelijk een defecte krukassensor, waardoor de motor oververhit raakt (maar in dat geval zou het waarschuwingslampje direct gaan branden).

Een andere reden waarom de motor stationair kan draaien, is de brandstofinspuiting. Als deze uitvalt, gaat het waarschuwingslampje ook branden (storing van de lambdasonde, de flowmeter of de gasklepschakelaar).

Soms worden storingen in de brandstofinspuiting veroorzaakt door onjuiste luchtinlaten in de motor. Controleer alle klemmen en slangen van het inlaatspruitstuk naar het luchtfilter en controleer de connectoren op roest of losse onderdelen.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.