Zoek MDM

Bulletin

Lage smering in de Silverado 5.3 Vortec-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21787 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
GOEDEMIDDAG, MIJN FRIED BUDDY??, ALS JE IN VENEZUELA BENT OF OMDAT IK ZIE DAT JE MONTEUR BENT EN DE 5.3 MOTOR HEEL GOED KENT, BEN IK GEÏNTERESSEERD IN DIE KLUS, HOEVEEL ZOU JE ME ERVOOR REKENEN? IK HEB EEN KLEINE SMEDWERKPLAATS WAAR HET KAN WORDEN GEDAAN, VOOR HET GEVAL DAT JE GEEN WERKPLAATS HEBT!!! MIJN TELEFOONNUMMER IS 0414 2332722. IK BEN IN IEDER GEVAL IN CARACAS, BEDANKT VOOR DE INFORMATIE.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30424 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
Hoi Frito, ik heb een Avalanche uit 2007 en ik heb een probleem met een lage oliedruk, Stabilitrak. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb de nieuwe sensor al. Waar op de motor zit de sensor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30434 door handmatig-mechanisch
Hallo auto's, je probleem zit niet in de sensor, maar in de roest in de oliecollector. Die is al beschadigd en je moet het carter verlagen en de collector verwijderen. Je vervangt de roest, maar voordat je die roest monteert, plaats je een dunnere roest van dezelfde dikte en monteer je de originele roest van dezelfde dikte. Monteer alles weer en je probleem is opgelost. De oliedrukklep bevindt zich boven het oliefilter of tussen de motor en de bak aan de inlaatspruitstukzijde. Ik hoop dat mijn hulp nuttig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30461 door handmatig-mechanisch
De motor maakt veel lawaai als hij koud is, maar als hij wat warmer wordt, stopt hij ermee. Soms, na een lange periode van gebruik, begint hij echter weer te rinkelen. Komt dit door hetzelfde probleem met de oliedruk? Of kan het iets anders zijn?

Bedankt voor het eerdere advies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30468 door handmatig-mechanisch
Als dit om dezelfde reden is, hebben deze motoren stoters op rollen en werken ze op de nokkenas.