Zoek MDM

Bulletin

Lage smering in de Silverado 5.3 Vortec-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33144 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
Hallo, ik zou graag willen weten of u mij kunt helpen met het oplossen van het oliedrukprobleem van een Silverado uit 2006 met een 5.3 Vortec-motor. Ik heb de oliepomp al vervangen en het tac tac-geluid op de peilstok blijft aanhouden. Ik wil de peilstok vervangen, maar ik weet niet hoe. Als iemand hier verstand van heeft, zou ik het op prijs stellen als u mij kunt helpen het probleem op te lossen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
vriend dat is geen pomp bij het verwijderen van de oliecollector heeft het een groene of oranje o-ring je verandert die o-ring maar om de oliecollector te verwijderen moet je het carter laten zakken verwijder het filter, sensor, doos en als het een 4x4 is laat de transmissie zakken laat hem gewoon los laat hem niet helemaal zakken verwijder de schroeven maar eerst moet je de vrachtwagen op het chassis ophangen je kunt hem niet ophangen aan de plateaus en je zult de resultaten zien

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36784 door handmatig-mechanisch
Ik heb een probleem. We hebben een drijfstang vervangen van de 5.3 Vortec-motor van een Avalanche uit 2007, omdat er water in was gekomen en de drijfstang krom was getrokken. Eenmaal gemonteerd werkt alles, maar de zuigers 1, 3, 5 en 7 worden niet aangestuurd. Wat moeten we doen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden - 10 jaar en 3 maanden geleden #49095 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van lage smering in de Silverado 5.3 Vortec-motor
Ik heb een probleem met mijn Silverado uit 2005, hij heeft een 5.3 Vortec-motor. Ze hebben de oliepomp vervangen omdat er geen druk was toen hij koud was en ik een beetje moest versnellen omdat de motor een geluid maakte en op die manier de druk een beetje zou stijgen. Ik moest er ongeveer een half uur mee lopen om de druk op peil te houden, maar toen hij afkoelde, werd het weer hetzelfde. Toen ik de snelheid verhoogde naar 120 km/u hoorde je een tik, tik, tik. Nadat ze de pomp hadden vervangen, steeg de druk en als hij boven de 120 km/u reed, maakte hij geen geluid meer. Nu begon hij weer en als er 40 km/u druk is bij meer dan 120 km/u, hoor je het tik, tik en 's ochtends of als hij afkoelt, duurt het ongeveer twee seconden om de druk te verhogen en hoor je een geluid in de motor, maar de druk stijgt en verdwijnt dan. Wat raadt u mij aan te doen? Help alstublieft, bedankt.
Laatste editie: 10 jaar 3 maanden geleden door .