Zoek MDM

Bulletin

Lage smering in de Silverado 5.3 Vortec-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21674 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, ik heb een Silverado 4x4 Vortec uit 2005 en ik heb last van een lage oliedruk. Ik heb al een nieuwe oliepomp gekocht, maar ik zou graag advies willen over hoe ik deze kan vervangen of een handleiding voor deze motor. Ik zou iedereen die me kan helpen zeer dankbaar zijn. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
Het heeft een distributieketting, die moet je demonteren, je moet het carter verwijderen, en als het een ketting heeft, zijn de schakels waar de markeringen zitten lichter van kleur, verwijder de waterradiator om beter te werken, de multi-channel multi-vluchtige riem, omdat de pomp met de ketting achter de ketting met tandwielen zit,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21693 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage smering in de 5.3 Vortec Silverado-motor
Je moet de tijd instellen en dan de radiator en de flens verwijderen, de demper verwijderen, de tijd controleren, dan de kettingkappen verwijderen, de kettingen verwijderen, de motor ophangen om het carter te verwijderen, de O-ring die eronder zit vervangen, want dat is je probleem sinds je de pomp hebt gekocht, vervang deze als je hem niet wilt vervangen, verwijder het carter en hang de motor op door de schroeven van de voetstukken te verwijderen, hang hem op zodat het carter eruit kan, verwijder dan de oliecollector. Daar vind je een O-ring, die moet je vervangen omdat hij olie lekt en de druk niet verhoogt. Als je een andere suggestie wilt, stuur me dan een bericht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21710 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Ik ga het carter verlagen en de O-ring vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21712 door handmatig-mechanisch
Nog iets, man, controleer of de opvangbak schoon is. Maak het filter bij de ingang schoon met thinner of golina, en zo krijg je een goed en compleet resultaat.