Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21664 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met de 405 GR. Wanneer de auto zijn normale bedrijfstemperatuur bereikt, begint er iets elektrisch te haperen en gaan de vonken verloren via de bougiekabels, waardoor de auto uitvalt. Ik heb de kabels en de verdelerkap al vervangen. Help me alsjeblieft, ik word er helemaal gek van.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21668 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: vermogensverlies
Kijk, wat ik je wel kan vertellen is dat je, als je de rotor al hebt vervangen, eerst meer informatie over het voertuig moet sturen, want ik kan je op deze manier niet verder helpen. Probeer eens te testen met een andere bobine. Iets wat mij is overkomen, is dat de contactschakelaar defect was en een elektrische hoofdschakelaar me heeft geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21678 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb ook de bobine vervangen, maar niet de rotor, dus ik ga dat eerst proberen en dan zien we wel. Wat opvalt, is dat hij niet kapotgaat als hij koud is, maar wel als de auto warm is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22046 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik zal het uitleggen: het probleem blijft bestaan en is als volgt: de auto loopt als een zonnetje als hij koud is. Nu, wanneer hij 32 graden bereikt, begint hij te haperen en schokt hij, vooral bij afritten en opritten. Tegelijkertijd begint er stroom te lekken door de bougiekabels. Met andere woorden, als je goed kijkt, zie je hoe vonken overal op het chassis en de motor rondvliegen en ontladen, vooral in de waterslangen. Ik ging er echter van uit dat het een ontstekingsprobleem was, en ik heb het volgende al vervangen: bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor, bobine, ontstekingsmodule en dynamospanningsregelaar. Alles is in goede staat. Ik heb ook de verdeler gedemonteerd om te kijken of er speling in de as zat, maar niets was perfect. Dus denk er eens over na, jongens, want ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22068 door handmatig-mechanisch
Martin, je hebt het probleem zelf al genoemd. Als je ziet dat de bougiekabels aan beide kanten uitsteken, vervang ze dan opnieuw. De bougiekabels die ze je verkochten, zouden kapot kunnen zijn. Als het lek daar zit, breng dan siliconenkit aan op het onderdeel en test het.