Hallo allemaal:
ik heb jullie hulp nodig bij het oplossen van een probleem met een Chrysler Caravan uit 1990 met een 3.3 V6 DIS-ontstekingssysteem.
De auto kwam langs om de brandstofpomp te laten installeren, omdat deze er geen had en volledig op LPG liep. De originele bedrading van de pomp kreeg geen stroom, dus kozen we ervoor om hem via de gasschakelaar van stroom te voorzien.
Het probleem was dat hij geen stroom meer naar de bobine en injectoren stuurde omdat een thermische zekering was doorgebrand. Nadat het probleem was opgelost, kregen we weer vonk en puls in de injectoren, maar sinds die storing wilde de auto niet meer starten, noch op gas, laat staan op benzine.
Met beide brandstoffen begon hij terug te vonken via het inlaatspruitstuk en wilde nog steeds niet starten. Dus controleerden we de motortiming en de tanden waren overgeslagen, het werd verholpen, de motor heeft 150 PSI compressie in alle zes cilinders.
Nu heb ik het probleem dat ik wel stroom naar de bobine en injectoren krijg, maar dat de stroom daarna minder dan een seconde uitvalt. Ik heb het CKP-signaal al gecontroleerd en ik heb wel signaal, maar ik weet niet zeker of het CMP-signaal werkt. Ik
weet niet wat ik nog meer aan de auto moet doen. Als u me kunt helpen, zou dat geweldig zijn.
Bedankt,
Fabio Ramirez.