Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingsprobleem bij Caravan 3.3 V6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21387 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsprobleem op Caravan 3.3 V6 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:

ik heb jullie hulp nodig bij het oplossen van een probleem met een Chrysler Caravan uit 1990 met een 3.3 V6 DIS-ontstekingssysteem.

De auto kwam langs om de brandstofpomp te laten installeren, omdat deze er geen had en volledig op LPG liep. De originele bedrading van de pomp kreeg geen stroom, dus kozen we ervoor om hem via de gasschakelaar van stroom te voorzien.

Het probleem was dat hij geen stroom meer naar de bobine en injectoren stuurde omdat een thermische zekering was doorgebrand. Nadat het probleem was opgelost, kregen we weer vonk en puls in de injectoren, maar sinds die storing wilde de auto niet meer starten, noch op gas, laat staan op benzine.

Met beide brandstoffen begon hij terug te vonken via het inlaatspruitstuk en wilde nog steeds niet starten. Dus controleerden we de motortiming en de tanden waren overgeslagen, het werd verholpen, de motor heeft 150 PSI compressie in alle zes cilinders.

Nu heb ik het probleem dat ik wel stroom naar de bobine en injectoren krijg, maar dat de stroom daarna minder dan een seconde uitvalt. Ik heb het CKP-signaal al gecontroleerd en ik heb wel signaal, maar ik weet niet zeker of het CMP-signaal werkt. Ik

weet niet wat ik nog meer aan de auto moet doen. Als u me kunt helpen, zou dat geweldig zijn.

Bedankt,

Fabio Ramirez.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21391 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsprobleem bij een Caravan 3.3 V6
Je moet twee dingen controleren op je uitschakelrelais: één die continu stroom moet leveren, en één die stroom moet leveren wanneer de schakelaar geopend is. Het is heel simpel: je fout begint daar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsprobleem bij een Caravan 3.3 V6
Ik heb die stroom al gecontroleerd en inderdaad, ik heb stroom. Het probleem is dat bij het starten van de motor de stroom wordt onderbroken omdat het lijkt alsof de motor geen signaal van de CKP of de CMP ontvangt. Ik heb het al getest met de oscilloscoop en blijkbaar stuurt de CKP wel een signaal, maar maakt hij een golf bij het starten van de motor. Waar ik niet zeker van ben, is of de vorm van de golf op het moment van starten wel klopt. Wat ik wel kan zeggen, is dat deze sensor een "oog" heeft om de afstand tot het stuur te regelen, en ik heb hem op het punt gezet dat hij een golf geeft, want als ik hem dichterbij of verder weg beweeg, geeft hij geen golf meer.

Bedankt voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21402 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, leid ik af dat je verstand van zaken hebt. Dan weet je ook dat het brandstofinjectiesysteem heel eenvoudig is, als ik me goed herinner. Je ontstekingsstroom is een groen-rode of groen-zwarte draad, maar hij is groen. Om je CKP uit te sluiten, is het heel eenvoudig. Verwijder hem zonder los te koppelen en breng met je schakelaar of gesloten circuit, of met je auto onder spanning, een segeta, charrasca of mes naar je CKP. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de termen veranderen. Breng hem met een redelijke snelheid en afstand over en je zult ontdekken dat als het werkt, het je relais activeert. Als het die activeert, werkt het logischerwijs, en als het werkt, ECM. Ik hoop dat het helpt.