Zoek MDM

Bulletin

Het vervangen van de distributieriem van een Renault Megan Classic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21350 door handmatig-mechanisch
Hallo, als iemand me kan helpen, ik heb de distributieriem van mijn auto vervangen en toen viel de motor uit en verbruikte hij twee keer zoveel benzine als voorheen... Ik denk dat de riem een paar tanden te ver is doorgereden, of ik weet het niet... Wat denk je? Bedankt voor de hulp... En als de riem niet goed is gemonteerd, wat gebeurt er dan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21358 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen bij een Renault Megan Classic
Afhankelijk van het aantal tanden dat verplaatst wordt, kun je kleppen buigen, maar ik weet niet welke motor je hebt, aangezien je dat niet hebt vermeld. Als het de 1.6-motor met dubbele nokkenassen is, het K4M-model, dat hetzelfde is als de Clio, omdat dit model timingtools heeft; als je die niet hebt, kun je hem nooit afstellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21386 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen bij een Renault Megan Classic
Bedankt, vriend. Vandaag ben ik naar de monteur geweest en inderdaad, de riem was twee keer gescheurd. Hij heeft het al gerepareerd en ik ga het gewoon proberen en kijken wat er gebeurt. Mijn auto heeft een cilinderinhoud van 1,4 liter. Bedankt voor de hulp.