Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET SENTRA 91

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2135 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET SENTRA 91 Gepubliceerd door manual-mecanica
IK HEB VEEL PROBLEMEN MET EEN NISSAN SENTRA UIT 1991 ALS IK HEM 'S OCHTENDS WIL STARTEN. WAT IK DOE OM HEM TE STARTEN IS HET VOLGENDE: IK OPEN EN SLUIT DE CONTACTSLEUTEL EEN PAAR KEER, ZODAT DE POMP DRUK VERONDERSTELD, MAAR HET LIJKT ALSOF HIJ GEEN DRUK VERSTUURT, OMDAT DE DRUK BLIJFT GELIJK. IK DRUK OOK EEN PAAR KEER OP HET GASPEDAAL TOT HET EINDELIJK MEE BLIJFT KOMEN OM HEM AAN TE ZETTEN. MAAR NA EEN PAAR POGINGEN DUURT HET BIJNA ALTIJD ZO'N 5 MINUTEN VOORDAT IK HEM AAN KAN ZETTEN EN IK WIL DE STARTMOTOR OF IETS ANDERS IN DE AUTO NIET BESCHADIGEN. Sinds ik de auto heb kunnen starten, loopt hij alsof er niets is gebeurd. Het grappige is dat als ik hem uitzet en hem opnieuw probeer te starten, de auto wel start alsof er niets is gebeurd. Maar ik probeer hem pas na ongeveer 6 of 7 uur te starten, maar het symptoom is hetzelfde. Ik weet niet wat ik moet doen, want ze hebben me verteld dat de pomp niet het probleem is en ik wil mijn geld niet verspillen. Bij voorbaat dank voor uw tijd en als iemand weet wat het probleem is, zou ik dat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2195 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET SENTRA 91
Doe een test, ook al lijkt het een gek idee.

Als de auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft, probeer hem dan te starten door hem van een heuvel af te rollen. Afhankelijk van hoe hij reageert, kan ik je nauwkeuriger advies geven.

In ieder geval moet je de ontsteking en de brandstofinjectie controleren, voor het geval de ECU geen positief startsignaal krijgt.

Om koud te starten, injecteert de ECU een zeer hoge hoeveelheid brandstof terwijl de startmotor draait. Zodra je de sleutel loslaat, stopt die injectie en gaat hij naar een hoog stationair toerental.

Als de auto niet start wanneer je hem rolt, is dat waarschijnlijk de oorzaak. Om dit te controleren, moet je de bedrading van de motor controleren.

Eén vraag: als je hem eenmaal koud hebt gestart, blijft hij dan stationair draaien of slaat hij af?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2856 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET SENTRA 91
Wat is er aan de hand, ook al lijkt het een grap, controleer of de motor geen lucht aanzuigt. Als de motor koud is, duurt het even voordat hij start en als hij warm is, is er helemaal niets aan de hand. En ook in de leidingen, ik weet niet meer wat voor soort slang erop zit, maar als het de gangbare zijn, kunnen ze ook lucht aanzuigen. Succes.